Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#31643Nesprávná výše jízdného

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 6 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.03.2019, před 6 lety

Jaroslava Falisová

Znění stížnosti

Dobrý den,
Dne 23.2.2019 jsem cestovala vlakem z Plzně do Sušice (přes Klatovy) - 87 Km je uvedeno na jízdence.. Jsem důchodkyně nad 65 let, v pokladně v Plzni na hlavním nádraží mi vydali jízdenku za 23,-- Kč.
O týden později, tj. 2.3.2019 jsem cestovala zpět stejnou trasou, tj. přes Klatovy. V Sušici na nádraží nebyla pokladna v provozu, a ve vlaku mi průvodčí vydala jízdenku, na které bylo uvedeno rovněž 87 km, cestující 65+ ------ ale cena byla 33,-- Kč. Zeptala jsem se paní průvodčí, proč je to takový rozdíl, když kilometrů je pořád stejně a obě cesty byly uskutečněny v sobotu, ale ona mi neuměla dát uspokojivou odpověď, jen uvedla, že už si stěžovalo více lidí.

Po podrobném prostudování obou jízdenek jsem zjistila jediný rozdíl:
* na jízdence z 23. 2. za 23,-- Kč je uvedeno "Flexi zvýhodněná"
* na jízdence z 2.3. za 33,-- Kč je uvedeno "Flexi základní".


Produkt

Stejná trať, stejný počet km, různá cena.


Požadované řešení

Chápu, že jsem využila slevy pro seniory 65+, tj. 75%, takže bych asi měla mlčet ...……. Nechci si vůbec stěžovat, jen mně zajímá, jak je možné že na 87kilometrové trati mohou být vydány 2 různé jízdenky za tak rozdílné ceny.
Děkuji za vysvětlení


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2019 10:50, před 6 lety

Pokud spotřebitelka nesouhlasí s výší účtovaného jízdného, je na místě podat společnosti stížnost.

Stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2019 16:46, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.