Počet nahlášených stížností: | 440 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, řetězec Billa navštevuji často a jsem jinak spokojený, ale to nemohu říct o prodejně v Litvínově. Poslední dobou si všímám neustále gumové nebo scvrklé zeleniny v některý případech i nahnilé, která se prodává za plnou cenu a ještě pod nápisem vždy čerstvé. No katastrofa. A teď k pečivu, asi většina prodejen má pečivo az do zavírací doby cca, ale zde jak padne 18h tak není skoro nic a bohužel ani nic už nedodají.
Děkuji za vyřízení.
Prosím žádám, aby jste zjednali nápravu. Tohle už je moc. Sám pan vedoucí to musí vidět.
|
Tweet |
Podle § 3 odst. 1 písm. b) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen "ZOS") je prodávající povinen prodávat výrobky v předepsané nebo schválené jakosti. Není-li jakost předepsána, v jakosti obvyklé. To znamená, že prodávající musí nabízet čerstvé ovoce a zeleninu. Ovoce ani zelenina samozřejmě nesmí být zkažená nebo plesnivá.
Tato povinnost prodejce vyplývá i z ustanovení § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Prodávající musí kupujícímu odevzdat předmět koupě v ujednané jakosti. Ovoce a zelenina tedy musí být vhodná ke konzumaci, tj. bez plísní apod. Není-li tomu tak, může spotřebitelka žádat nápravu.
Dohled nad jakostí ovoce a zeleniny provádí podle ustanovení § 23 ZOS Státní zemědělská a potravinářská inspekce (dále jen "SZPI"). Pokud má spotřebitelka důvodné podezření, že prodejce nabízí závadné potraviny rostlinného původu, má možnost na webové stránce http://www.szpi.gov.cz/podnety-ke-kontrole.aspx dát SZPI podnět k prošetření. SZPI zjistí, zda došlo k porušení zákona a případně může uložit ve správním řízení prodejci pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.