Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
15.3. mi přišel doklad o vyzvednutí zásilky, který jsem měl vyzvednout do 22.3. Očekával jsem, že půjde o balík, který mi měl přijít z USA, nicméně když jsem 22.3. zásilku vyzvednul, zjistil jsem, že jde jen o informativní návod, jak si počínat ohledně proclení balíku. Nicméně když jsem chtěl situaci vyřešit, tak jsem zjistil, že balík byl uskladněn pouze do 18.3., když jsem tedy první zásilku vyzvednul, nebylo již možné nic udělat, v dopise bylo psáno, že k 18.3. je balík zaslán zpět odesílateli, nebo zničen, v případě, že je označen "nevracet".
Přijde mi, že tento postup není vůbec v pořádku a poškodil mě, jak jsem mohl vědět, že je třeba reagovat takto rychle, na upozornění, které jsem měl ve schránce, lhůta 18.3., nebyla vůbec zmíněná. Nikdy předtím jsem takovýto dopis kvůli proclení nedostal, takže jsem jej ani nemohl očekávat. Jsem tedy přesvědčen, že mě nezodpovědné počínání České pošty poškodilo a doufám, že přijdete s návrhem nějakého řešení.
Pro referenci čísla, která jsou zde uvedena:
MRN: 19CZ650000I9WRCBS0
Skladové číslo: O00220319
Podací číslo: UM238080560US
Tu spoustu listin, které jsou k vyřízení potřeba, bych dokázal dodat, jen to bohužel neumím zpětně v čase...
Děkuji za vyřízení této stížnosti.
S pozdravem
Jiří Kysilka
Balík ze zahraničí, čísla zásilky uvedena v předchozím poli
Nevím, jak tuto situaci řešit. Udivuje mě, že se v dnešní moderní době ještě něco takhle byrokraticky absurdního vůbec může stát. Pokud by balík byl čirou náhodou ještě na skladě, tak by nejjednodušší bylo zajistit mi jeho dodání (po mém dodání požadovaných dokumentů). Pokud ne, tak bude potom řešení složitější, protože případným zničením balíku bez včasného informování Česká pošta vytvořila škodu v hodnotě cca 100 dolarů (přesná čísla bych musel zjistit).
|
Tweet |
Podle čl. 43 odst. 2 Poštovních podmínek České pošty, s.p. má zákazník možnost uplatnit reklamaci poštovních služeb na kterékoli pobočce České pošty. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.
Pokud provozovatel poštovních služeb nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman