Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 18. 01. 2019 jsem se zaregistrovala na internetové seznamce Academic Singles na jeden měsíc v hodnotě 156 Kč. Úhrada proběhla prostřednictvím platební karty. Obratem mi přišel potvrzovací e-mail, že jsem aktivovala zkušební verzi Premium na jeden měsíc. Nikde však viditelně nebylo uvedeno, že se tímto po uplynutí 1 měsíce zavazuji k dalšímu odběru služeb. Dne 20. 02. 2019 mi bylo bez mého vědomí a upozornění strhnuta částka ve výši 2 247 Kč. Hned jsem kontaktovala prostřednictvím e-mailové komunikace společnost Academic Singles, kde jsem je žádala o okamžitou výpověď, odstoupení od smlouvy a vrácení neoprávněně stržené částky ve výši 2 247 Kč z mého účtu. Odpověděli mi, že celková cena za prodloužené VIP členství byla uvedena na platební stránce před realizací úvodní platební transakce, to mohli ale udělat kdykoliv u jakéhokoliv zákazníka, nikde nejsou uvedeny moje údaje ani identifikace, že se jedná o transakci, kterou jsem provedla já. Poté mi ještě odpověděli, že potvrzují mou výpověď, ale až za 3 měsíc (tj. 18.05.2019). Ještě jsem znovu reagovala na okamžité ukončení členství, vymazání profilu a mých osobních údajů a navrácení částky na můj účet,na tento e-mail jsem již žádnou odpověď nedostala.
Při registraci na seznamku jsem obdržela jeden e-mail prostřednictvím kterého jsem svoji registraci potvrdila. ŽÁDNÝ další email po zaplacení PREMIOVÉHO členství, který by mě informoval o skutečnosti, že dojde k automatickému prodloužení smlouvy na další 3 měsíce zpoplatněné částkou 2247Kč jsem neobdržela.
seznamka Academic Singles
Žádám provozovatele seznamky be2 o prokázání splnění jejich informační povinnosti vůči mě o uzavření smluvního vztahu. Ještě jednou opakuji, že při placení PREMIOVÉHO členství, ani po jeho zaplacení jsem žádnou takovou informaci NEOBDRŽELA! A dále žádám provozovatele této seznamky a navrácení neoprávněně stržené částky!!!!!!
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pokud společnost spotřebitelovi brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.