Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V září 2013 podepsal tatínek (85 let) smlouvu na dodávku plastových oken s brněnskou spol. Rolety-okna-fasády s.r.o. Smlouva zavazovala vyrobit a dodat 6komorová okna profilu Gealan S8000IQ s kováním Roto NT s dvojsklem. Tatínek se na nová okna velmi těšil a chtěl jimi rodinu překvapit. Montáže se bohužel nedožil a v říjnu zemřel. Montáž proběhla týden po pohřbu a měla ji s firmou dořešit maminka (85let).Po montáži jsme si však všimli, že nová okna jsou vyrobena z profilu Salamander s kováním Winkhaus. Což je v rozporu se smlouvou.Na www stránkách společnost uvádí,že pracuje právě s objednaným profilem GEALAN. Předávací protokol ani podrobná fakturace nebyly součástí dodávky.Nelze ted reklamovat případné vady díla, neběží záruční lhůta. Dále ve smlouvě o dílo nebyla uvedena cenová a technická specifikace ani Všeobecné obchodní podmínky nebyly součástí smlouvy.Nemluvě o tom, že výsledná cena výrobků je silně předražená.Společnost jsme oslovili nejprve emailem, po 2 měsících na základě našich urgencí odpověděli, že nevědí kdo jsme, proto na emaily nereagují.V lednu jsme (já i bratr jsme majitelé domu a oprávněnými z dědického řízení) psali stížnost na ČOI. Statutární zástupce byl předvolán k prošetření našeho podnětu, kam se však nedostavil. 10.3.2014 jsme firmě poslali doporučený dopis a 17.4.2014 2.doporučený dopis, kde jsme žádali doplnit a zaslat požadované dokumenty a vyjádřit se k celé záležitosti. Opět bezvýsledně. Bůhví, proč si tatínek vybral společnost, která má sídlo 400km od domova, když v okolí jsou desítky osvědčených firem. Ale to už se dneska nedozvíme ani od maminky, která též zemřela.
Praktiky společnosti ROLETY-OKNA-FASÁDY s.r.o. silně zavání klasickým přístupem ŠMEJDŮ, kdy nechali staré lidi podepsat evidentně nevýhodnou smlouvu a doufali, že jim to projde.
Než se obrátíme na soud, chceme dát touto cestou společnosti šanci na mimosoudní vypořádání věci. Žádáme společnost, aby doplnila požadované dokumenty (předávací protokol a podrobnou fakturaci). Požadujeme náhradu škody za porušení smlouvy ve výši 35.000,-Kč.
|
Tweet |
V případě, že existuje jakýkoli dokument potvrzující objednávku, platbu atd. je obchodník vázán zárukou a splněním jakosti při předání. Pouze bude složitější prokázat rozpor s kupní smlouvou, pokud nebylo ve smlouvě specifikováno, jaký typ oken má být dodán. Obchodník má dle § 11 zákona o ochraně spotřebitele povinnost dodat návod k výrobku v českém jazyce, tedy včetně specifikace materiálu a dalšího.
Jediným existujícím dokumentem je 2 stránková smlouva o dílo a pokladní doklad o zaplacení zálohy. V úvodu smlouvy je uvedeno, z jakého profilu a s jakým kováním budou okna dodána. Na str.2 smlouvy u cenové a technické specifikace tyto údaje chybí. Jsou zde jakési náčrtky.
Společnost ROLETY-OKNA-FASÁDY, s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.