Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
8.10. jsem si založila účet na seznamce Be2. Zaplatila jsem poplatek za výhodnou cenu na první měsíc 156 Kč. Během prvního týdne jsem si tam našla přítele. Říkala jsem si, že měsíc nechám doběhnout a nebudu už prodlužovat, protože každá seriózní společnost na prodloužení upozorní předem aspoň na mail.
Včera jsem se dozvěděla, že mi z 12.11. a 15.2. odešlo přes kreditní kartu po 2247 Kč, bez mého vědomí, bez jakékoliv autorizace. Nechápu, jak je to možné, protože na platby nad 500 Kč musí přijít potvrzovací SMS. O platbách jsem se dozvěděla takto dlouho, protože každý týden posílám mnoho plateb a tuto jsem přehlédla.
Nehodlám platit za něco, co jsem nechtěla a ani to nevyužívala. Žádám po společnosti zpět 2 platby za údajné 3měsíční členství. Nesouhlasí s navrácením peněz a účet mi chtějí zrušit až v polovině května.
Neuzavřela jsem se společností žádnou smlouvu, protože jsem jim nic nepodepsala a ani oni nemají nikde certifikát ani elektronický podpis. Každá společnost je povinna uvádět jasně a zřetelně veškeré informace o objednávané službě a nesmí to skrývat pouze v obchodních podmínkách.
Žádám tedy zpět 4 494 Kč.
Můžete mi v této kauze, o které jsem zjistila, že je už dost probíraná na internetu i v televizi, pomoci?
Předem děkuji za odpověď.
S pozdravem
Bc. Václava Radová
Be2, premium členství, prodloužení bez upozornění
4 494 Kč zpět na účet a zrušení profilu, zákaz používat dál moje osobní údaje
|
Tweet |
K tomu, aby došlo k uzavření smlouvy je třeba, aby spotřebitelka akceptovala nabídku učiněnou společností. Není třeba smlouvu podepsat nebo opatřit elektronickým podpisem, stačí např. odeslání objednávkového formuláře.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitelku o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pokud společnost spotřebitelce brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitelku na jejích právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.