Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den,
Dne 11.11.2018 jsem na pobočce AAA Auto v Praze zakoupil vůz Ford Focus C-MAX, SPZ 7B88132. Po měsíci užívání dne 19.12.2018 a po ujetí cca 300 km jsem byl nucen auto odstavit a nechat následně odtáhnout do servisu, kde byla následně diagnostikována porucha převodovky a nutnost její generální opravy včetně výměny spojkové sady a dvouhmoty.
Dne 23.2.2019 jsem podal reklamaci a byl tak sepsán a odeslán reklamační protokol č.447782.
Vyjádření společnosti Aures Holdings však je, že reklamace byla zamítnuta s odůvodněním, že předmětem reklamace není vada za kterou prodávající odpovídá. Jako "určitý projev dobré vůle" mi však byla nabídnuta kompenzace ve výši 8000 Kč. Tuto kompenzaci jsem neakceptoval protože pokrývá pouze přibližně pětinu odhadovaných nákladů na opravu a informoval znovu společnost AAA Auto s tím, že požaduji odstoupit od smlouvy a vůz vrátit.
Chtěl bych tedy touto cestou docílit ke kladnému přehodnocení Vašeho rozhodnutí k této reklamaci.
Děkuji
S pozdravem
Vladislav Šmída
Ford Focus C-MAX, r.v.2007, SPZ 7B88132
Vrácení auta a navrácení kupní ceny automobilu.
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, které je přiléhající konkrétní vadě, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí spotřebitel na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že spotřebitel o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Šmído,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě společnost trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Jak výše uvedeno, reklamace nebyla ani po několika výzvách přehodnocena a společnost dále trvala na neuznání reklamace. Vůz jsem si za své nechal opravit a se společností AAA Auto již nechci mít nikdy nic společného.
Snad tato má negativní zkušenost alespoň odradí ostatní potencionální zákazníky tohoto autobazaru.
Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení:
Komentář: Náklady na opravu neuhrazeny. Nedoporučuji ostatním u této společnosti nákup automobilu. Garance vozu, která je tolik protěžována v reklamě v podstatě neexistuje = klamavá reklama.