Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#31695Prémiové členství na be2

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.03.2019, před 6 lety

Drahomíra Michálková

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 28.01.2019 mi bylo z účtu strženo 156,- za zřízení účtu na be2 a automatické sjednání prémiového členství. Na základě další stržené platby ve výši 2.247,- dnes tj. 27.03.2019, jsem odeslala výpovědní e-mail na adresu uvedenou v případě žádosti o zrušení členství Premium. Vzhledem k faktu, že platba mi byla stržena ve stejný den, tj. dnes 27.03.2019 a v tento samý den k tomuto datu jsem psala výpovědní e-mail, je patrné, že tato společnost by mi měla vrátit okamžitě platbu zpět v plné výši, jelikož tato platba byla stržena za období, které já už nevyužiji. Je to tak? Jen mám strach, aby reagovali okamžitě, protože jsem obdržela odpověď, že můj požadavek bude řešen do 5-ti dnů! Tím pádem během těchto pěti dnů, se započítá doba za kterou jsem zaplatila, i když jsem účet nevyužila a o zrušení jsem požádala obratem, je to tak? Prosím poraďte jak mám postupovat.
Znám už mnoho příběhů s touto seznamkou a v případě okamžitého nezrušení a zbytečného prodlužování tohoto členství a nevrácení peněz zpět, mohou spotřebitelé podat hromadnou žalobu?

Děkuji.


Produkt

be2


Požadované řešení

Okamžité zrušení Prémiového členství a vrácení zpět peněz za nevyužité období!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.3.2019 12:14, před 6 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí. Tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti využívat zaplacené služby.

Seznamovací společnost má zkušební období, které trvá 1 měsíc. Dát výpověď je třeba tak, aby se zabránilo automatickému prodloužení smlouvy, to je však možné jen určitý počet dnů před vypršením zkušebního období. Pokud spotřebitel nestihne podat výpověď, smlouva se prodlouží na další období. Zda spotřebitelka využije či nevyužije prodloužené členství není podstatné.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

České právo nezná institut hromadné žaloby. Za stavu současného právního řádu musí každý spotřebitel podat žalobu sám. Nicméně ve věcech ochrany práv spotřebitelů platí, že výrok pravomocného rozsudku je závazný i pro další osoby oprávněné proti žalovanému, pokud se jedná o tytéž nároky z téže právní skutečnosti. Pokud by tedy soud rozhodl ve prospěch spotřebitele, mohou ostatní oprávnění očekávat stejné rozhodnutí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.4.2019 09:34, před 6 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.4.2019 14:33, před 6 lety


Drahomíra Michálková

Poslala jsem již několik e-mailů na tuto adresu michal.hlavacek@be2.com!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2019 16:59, před 6 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.6.2019 14:43, před 6 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.