Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
Chtěl bych se zeptat:
Žena srazila srnu, srna utekla, poškození na automobilu nepřesáhlo 100 000,-Kč. Na místo nevolala PČR.
Povinné ručení má pojištěné u Slavia pojišťovna + si připlácí srážku se zvěří.
DN byla řešena PČR druhý den – jasná srážka se zvěří (biologický materiál na vozidle),.
I pracovník pojišťovny, který vozidlo fotil a sepisoval škodu jasně uznal srážku se zvěří.
Pojišťovna nyní nechce proplatit škodu. Odvolává se na poj. podmínky, že nehoda musí být řešena PČR na místě a řešení druhý den je nezajímá.
Má na to pojišťovna právo, když zákon jasně vymezuje, kdy musí být PČR na místo nehody volána?
Děkuji za odpověď.
S pozdravem O. Donát
Uznání pojistného plnění a proplacení škody na vozidle.
|
Tweet |
Pokud by pojišťovna měla dla konkrétní pojistné smlouvy možnost nevyplatit pojistné plnění, měla by jeho odmítnutí písemně odůvodnit. V zamítnutí pojistného plnění (i jeho části) by mělo být jasně zdůvodněno, proč se pojištění na tento konkrétní případ nevztahuje. Škodou se dle občanského zákoníku rozumí jakákoliv újma na majetku.
Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem pojišťovny, má možnost podat proti tomuto postupu stížnost. Stížnosti se doručují na adresu pojistitele Slavia pojišťovna a.s., Revoluční 655/1, Praha 11000, a vyřizují se písemnou formou, pokud se strany nedohodnou jinak. Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitel obrátit i na Českou národní banku, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.
K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz. Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se spotřebitelce nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.