Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V uvedeném e-shopu jsem zakoupil dětské kolo,které jsem druhý den vrátil nepoužité a tím odstoupil tím od kupní smlouvy,společně se zbožím jsem zaslal vyplněný formulář pro odstoupení od kupní smlouvy. Po 14 dnech mi prodejce vrátil peníze,ale pouze za zboží,nikoliv za poštovné,které činilo 208,-Kč.Kontaktoval jsem tedy prodejce e-mailem a požadoval proplacení,bohužel bez odpovědi,proto jsem prodejci dnes volal,ale byl jsem odmítnut s tím,že nejnižší poštovné mají 0,-Kč pro osobní odběr a tudíž mi nemají co vracet.
Bylo zakoupeno dětské kolo,objednávka č. 76937,bylo hrazeno kartou,způsob dopravy stanovil prodejce.
Požaduji vrácení nákladů za poštovné ve výši 208,-Kč.
|
Tweet |
Pokud zmiňovaný e-shop jakýmkoli způsobem míří a cílí i na české spotřebitele, použije se pro zakoupené zboží režim českého platného práva.
Pokud spotřebitel využil svého práva odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží a zboží bylo zasláno zpět prodávajícímu, je prodávající povinen vrátit spotřebiteli bez zbytečného odkladu (nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy) všechny peněžní prostředky, které od spotřebitele na základě smlouvy přijal a to včetně nákladů na dodání zboží. Náklady na dodání se rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí. Pokud si tedy spotřebitel vybral dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebiteli pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží.
Z logiky věci sem však nepatří osobní odběr zboží. Ustanovení § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, říká, že podnikatel vrátí všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání. Dodání však není osobní odběr.
Pokud by prodávající spotřebitele neupozornil na jeho zákonnou povinnost nést náklady na vrácení zboží zpět k podnikateli (například ustanovením v obchodních podmínkách, že v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady na vrácení zboží on), může spotřebitel navíc v souladu s § 1832 odst. 3 občanského zákoníku žádat náhradu těchto nákladů.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt ze Slovenska, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.