Počet nahlášených stížností: | 96 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Dobrý den, jako paní v předchozí stížnosti na tuto firmu, jsem zakoupené šaty v hodnotě přes 7.000,- Kč zaslala zpět. Jelikož prodejce ani v emailu ani v samotném balíčku nezaslal svůj formulář o odstoupení, odeslala jsem zpět tak, jak mi přišlo od prodejce. Poté, co mi stále nepřicházely peníze jsem prodejce kontaktovala s žádostí o jejich zaslání. Ten ovšem vyčkával zřejmě na marné uplynutí 14 denní lhůty. Načež mi prodejce sdělil, že jsem neodeslala formulář o odstoupení, pouze účtenku a šaty, tudíž k žádnému odstoupení v souladu s jejich obchodními podmínkami nedošlo, a tedy mi šaty posílají nazpět.
S tímto postupem ovšem podle ustanovení par. 1820 odst. 1 písm f) a 1829 odst. 2) OZ nesouhlasím.
Poté, co tedy šaty obdržím, budu zasílat znovu zpět, nyní s přiloženým formulářem vzhledem k prodlužující se lhůtě o rok a 14 dní.
Pokud prodejce peníze nevrátí, jsem připravena spor řešit soudní cestou. Jelikož po shlédnutí recenzí, na které jsem si bohužel dříve čas neudělala, jsem obchodními praktikami prodejce znechucena.
objednávka č. 20240 a 20340
Po společnosti požaduji navrácení peněz za vrácené zboží.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží.
Směrnice č. 2011/83/EU, o právech spotřebitelů, nadto stanoví, že spotřebitel před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy informuje obchodníka o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy. K tomuto účelu může spotřebitel buď:
a) použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy nebo
b) učinit jakékoli jiné jednoznačné prohlášení o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.