Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Po zadání názvu festivalu Metalfest Open Air 2019 do vyhledávače jsem bohužel nezaregistrovala, že jsem otevřela stránky spol. viagogo. V průběhu nákupu se načetl poplatek za dopravné, což mě sice zarazilo a na chvilku jsem zvažovala nákup. Protože jsem, ale nikdy na takovouto akci lístky nekupovala nakonec jsem si řekla, že asi jiná možnost není, špatná úvaha. Zakoupila jsem 2 lístky s cenou 1944,-Kč + dopravné a v dalším kroku se objevil další tentokrát ještě vyšší poplatek za rezervaci ve výši cca 600 Kč. To bohužel korespondovalo s informacemi na stránkách, že se jedná o posledních asi 90 lístků a aby byl nákup zajištěn, vzniká tento poplatek. Opět zaváhání, ale musím uznat, že jsem situaci opravdu podcenila. Celková částka se vyšplhala za 2 lístky na 5700,- Kč. Prvním, pro mě důrazným varovným signálem bylo, že mi po uskutečnění platby nepřišlo do e-mailu žádné potvrzení objednávky/nákupu atd. Nestalo se tak ani další den. Znovu jsem zadala požadovaný festival a teprve nyní jsem si všimla, že vlastní stránky jsou až na dalším místě vyhledávače a na nich jsou vstupenky k dispozici za 1800 Kč a bez dalších poplatků. Systém naprosto přesně kopíruje snahu někoho, kdo chce udělat radost a nechce přijít o poslední lístky. Kontakt na stránkách viagogo samozřejmě chybí, jste odkazováni na další a další položky. Na webu jsou k dispozici informace o podobných praktikách, proti kterým se na stranu "napálených/nepozorných" nás nakupujících staví i banky a nabízejí u určitých transakcí tzv. zpětné zaúčtování. Proto jsem věc řešila přímo návštěvou banky, žádostí o chargeback. Vstupenky za výše uvedených podmínek nechci. Informaci o odstoupení od smlouvy před převzetím není kam prodejci oznámit a dle informace, kterou mi zaslali by vstupenky doručili teprve v týdnu před konáním akce, čímž se prostor pro jakoukoli reakci v podstatě nuluje. Nyní čekám, zda se peníze vrátí zpět na b.ú..
Nepožaduji. V tuto chvíli se jedná o varování pro další zájemce o výše uvedené vstupenky na akci.
|
Tweet |
Pokud by společnost vstupenky přímo prodávala, musí být inzerovaná cena pro spotřebitele konečná včetně všech daní a poplatků. Společnost však dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky). Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími. České právo nezakazuje přeprodej vstupenek na kulturní a sportovní akce za vyšší cenu, než která je na vstupence uvedena. Pouze v případech, kdy by byla nová cena v hrubém nepoměru k ceně původní, mohl by zákazník požadovat zrušení smlouvy a navrácení peněžních prostředků, neboť by se jednalo o neúměrné zkrácení. Co by se však v konkrétním případě považovalo za hrubý nepoměr by mohl posoudit jedině soud.
Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, nebo dodá vstupenky falešné, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky platné, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje (např. že zbývá už jen omezené množství vstupenek), mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.