Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Koncem minulého roku jsem zrušil u firmy internetové připojení. Bylo to před koncem dvouleté smlouvy a v prosinci mi přišlo závěrečné vyúčtování s "pokutou" za předčasné ukončení. Poštou mě přišlo potvrzení, že se číslo ruší. V lednu si firma strhla dalších 500,- za již zrušenou službu. V telefonickém rozhovoru jsem byl ujištěn, že mi firma peníze na účet vrátí. V únoru si strhli dalších 500,-. Od té doby asi 10 telefonátů, kde jsem byl ujišťován, že mi peníze pošlou. Bylo mi nabídnuto, že částku použijí k dalšímu vyúčtování. S tím jsem nesouhlasil, tak jsem byl ujištěn, že se peníze vrátí na účet. Dodnes se tak nestalo. Další telefonické hovory se mi jeví jako zbytečné, tak se problém pokouším řešit touto cestou.
Vyúčtování, potvrzení o ukončení služby
Vyjádření firmy zda a kdy mi peníze pošlou na účet. Pokud toto nedodrží, podávám žalobu.
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, měl by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, spotřebitel by tedy měl i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat jejího vrácení. Pokud ale spotřebitel požádá Český telekomunikační úřad o odklad této povinnosti, může úřad v odůvodněných případech rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek.
V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Dobrý den, pane Toufare,
slíbené vrácení peněz rádi prověříme na základě reklamace. Pokud máte nějaké aktivní číslo u Vodafonu, můžete reklamaci uplatnit prostřednictvím online formuláře, který je k dispozici na https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace/. Bez aktivního čísla je třeba reklamaci poslat poštou na adresu:
Vodafone Czech Republic, a. s.
Reklamační oddělení
náměstí Junkových 2
155 00 Praha 5
Přeji pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Vážená paní Bakerová. Jedna reklamace č. 1-110047324417 u Vaší firmy již proběhla. Bez úspěchu. Podal jsem tedy druhou reklamaci. Jak je možné, že tři měsíce se z Vaší firmy marně snažím dostat mé peníze? Operátoři to komentují slovy "systemová chyba", nebo "chyba operátora" projevují lítost a účast, ale to je mi na nic. Já chci své peníze. Je to tak těžké pochopit? Už mě nebaví dokola Vám volat, reklamovat, doprošovat se Vás. Už jsem u Vás rušil jedno číslo s podobnym průběhem. Kdo mi zaplatí čas, který investuji do tříměsíčního urgování? Ostatně, kdo mi zaplatí úroky z peněz, které nevlastníte? Mimochodem, očekával bych od Vás alespoň omluvu.
Pokud nebudou peníze na mém účtu do 14 dnů, podám stížnost telekomunikačnímu úřadu a zvážim medializaci tohoto přípatu, popřípadě žalobu na Vás.
Josef Toufar
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den, pane Toufare,
zjistila jsem, že pod číslem 1-110047324417 evidujeme požadavek podaný prostřednictvím naší infolinky, nejedná se o reklamaci ve smyslu Reklamačního řádu, který najdete na https://www.vodafone.cz/_sys_/FileStorage/download/1/955/reklamacni_sluzeb_el_komunikaci.pdf. Pro vyřešení záležitosti tedy doporučuji uplatnit reklamaci, jak jsem uvedla v předchozí odpovědi.
S přátelským pozdravem
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: