Společnost


Centrální výběrová řízení a.s.

Počet nahlášených stížností:124
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

80%
20%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#31753Klamavé jednání

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

30 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.03.2019, před 6 lety

Stanislav Kryl

Znění stížnosti

Dobrý den, 21.5.2018 jsme byli u nás doma osloveni obchodními zástupci Centrální výběrová řízení,a.s.,kteří nás bohužel přesvědčili,abychom jim ukázali veškeré smlouvy energie(současně v té době platné-Centropol a Enogy i budoucí smlouvu podepsanou s Lama Energy),které si ofotili.Na základě slibů,že ušetříme peníze,že u nás dojde ke změně dodavatele pouze v případě,že by to pro nás znamenalo úsporu,když už máme podepsanou platnou budoucí smlouvu u LAMA energy,protože cílem je NEHRADIT žádné sankce a pokuty a zároveň najít nejlevnějšího dodavatele,jsem podepsal podle obchodní zástupkyně nezávaznou,,Přihlášku,,.Ta samozřejmě byla závazná.Je v ní uvedeno,že jde o výběrové řízení s cílem dosáhnout ekonomicky výhodnější ceny energie.Po určité době se mi ozvalo X energie,že jsme u nich získali výhodné smlouvy na dodávky elektřiny a plynu.O nic se nemáme starat,veškeré kroky podnikli za nás na základě smlouvy,kterou s nimi podepsalo CVŘ na základě plné moci,kterou jsem jim podepsal.Bohužel jsem věřil,že vše probíhá podle slibů obch.zástupců.Následně jsem obdržel penále za nedodržení smlouvy na odběr elektřiny s LAMA energy 2500Kč.Další penále ve stejné výši dostaneme za nedodržení odběru plynu.Dle mého názoru je zřejmé,že CVŘ podnikalo účelové kroky ve prospěch spřízněných dodavatelských společností (bez jakéhokoli výběrového řízení) bez ohledu na nevýhody pro mne jako zákazníka.Toto jednání považuji za podvodné.


Požadované řešení

Je možné se domluvit na odstoupení od X energie bez penalizace, protože Centrální Výběrová řízení podmínky smlouvy (úspora plateb) nedodrželi? Nebo získat zpět od CVŘ penále,které jsem hradil Lama energy za elektřinu a následně ještě budu hradit i za plyn? Děkuji,Kryl


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2019 20:06, před 6 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.

Pokud by se podnikatel vyhýbal převzetí dopisu, uplatní se zákonná domněnka, že odstoupení zasílané prostřednictvím pošty došlo prodávajícímu třetí pracovní den po odeslání. Podnikatel v případě nesouhlasu musí pozdější termín doručení prokázat.

Pokud v důsledku klamavého jednání vznikla spotřebiteli škoda (zaplacená smluvní pokuta spol. Lama), má nárok na náhradu škody dle § 2910 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.4.2019 09:04, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.