Počet nahlášených stížností: | 146 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
během února letošního roku jsem na tomto e-shopu provedla celkem 2 objednávky v rozmezí cca 10 dní. V první objednávce mi zaslali jiné zboží, načež jsem je informovala e-mailem, že budu zboží vracet (dle informací na stránkách jednodušší způsob než výměna zboží). Následně jsem provedla další objednávku jiného zboží, které mi přišlo za 3 dny (vše na dobírku), a zjistila jsem nemilou věc, že druhá objednávka byla z 90 % opět úplně špatně co se týče obsahu. Informovala jsem e-shop e-mailem tedy o této situaci a obě tyto objednávky s vyplněnými formuláři o vrácení zboží zabalila a prostřednictvím České Pošty zaslala na adresu společnosti uvedenou na stránkách. Po týdnu mě Česká Pošta informovala o nevyzvednutí balíku adresátem a poslala mi balík nazpět. Od té doby jsem e-shop ještě jednou kontaktovala e-mailem a nejméně 10x telefonicky, nicméně pevná linka uvedená na fakturách je neaktivní a nedá se na ni dovolat. Jak se dá tato situace řešit k mému prospěchu? Děkuji za zpětnou vazbu.
6 ks šatů různých druhů
Vrácení zboží společnosti a vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupila) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitelka prokáže, že mu zboží odeslala. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitelka požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Spotřebitelce doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschovala.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.