Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#31760Datový tarif 10 GB + Lenovo IdeaPad S130 (modem TP-link M7200)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.03.2019, před 6 lety

Ladislav Beneš

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 31.1. byla moje babička (70let) telefonicky kontaktována operátorem reprezentujícím Vaši společnost. 1.2 dorazil notebook Lenovo IdeaPad S130 s modem TP-link M7200 a smlouva na 10GB tarif. Notepad považovala za dárek věrnému zákazníkovi. Zásilka nebyla rozbalena, protože babička nevěděla co by s notebookem dělala. K rozbalení došlo až v den mého příjezdu, který byl v době kdy došlo k doručení první faktury na které babička zjistila, že obsahuje i smlouvu na datový tarif 10GB.
Hned při mé první návštěvě 8.3., kdy jsem zjistil že na vyúčtování je pro telefonní číslo 601 534 162 datový tarif na 10 GB na dva roky, jsme se dostavili na pobočku O2.
Zkoušeli jste obratem tarif zrušit, ale bylo nám pouze sděleno, že 14 denní lhůta již uběhla. I když tarif nebyl aktivován ani notepad nebyl rozbalen ze strany O2 neproběhla žádná ochota a ani náznak dobré vůle jsem nezaznamenal

V rámci reklamačního řízení, mi bylo sděleno, že se s tím nedá nic dělat a že si notebook musíme s tarifem nechat. Zároveň mi byla zamítnuta možnost poslechnout si záznam hovoru, v rámci kterého byla služba nabídnuta, protože si nemyslím, že by moje babička souhlasila s objednávkou, kde by jí bylo řečeno že bude platit každý měsíc 599Kč za službu mobilního internetu.
Jsem z tohoto jednání od největšího českého operátora velice zklamán. Nejvíce mě šokovalo, že tento případ není ojedinělý!

Děkuji za odpověď

Ing. Ladislav Beneš
(vnuk, s udělenou plnou mocí ke komunikaci s O2)


Produkt

O2 data 10GB


Požadované řešení

Především by jsme rádi slyšeli nahrávku s uzavřením smlouvy
Zrušení smlouvy bez polatku za zrušení
Vrácení již strhlých poplatků za 10GBtarif
Notepad vrátíme (nepoužito)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2019 09:36, před 6 lety

Pokud byl při nabízení služby sdělen spotřebiteli nepravdivý údaj, nebo je podstatný údaj zamlčen, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele na úseku komunikací provádí Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušuje zákon o ochraně spotřebitele, je vhodné podat podnět tomuto úřadu.

Dozorový orgán je oprávněn požadovat po podnikateli, aby ve správním řízení prokázal správnost skutkových tvrzení v souvislosti s obchodní praktikou, jestliže se takový požadavek s ohledem na oprávněné zájmy podnikatele a kteréhokoliv účastníka řízení jeví vzhledem k okolnostem daného případu jako přiměřený. Pokud podnikatel nepředloží požadované důkazy nebo pokud dozorový orgán považuje důkazy předložené za nedostatečné, považují se skutková tvrzení za nesprávná.

Pokud byla spotřebitelka při uzavírání smlouvy uvedena v omyl, mohlo by být právní jednání (uzavření smlouvy) neplatné.

V případě, že se spotřebiteli nepodaří vyřešit spor smírnou cestou, může se obrátit s žádostí o mimosoudní řešení sporu na Český telekomunikační úřad. Více informací k nalezení zde: https://www.ctu.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.4.2019 09:39, před 6 lety

Dobrý den,

děkuji za vaši zprávu.
Dohledal jsem, že už je v tomto směru u nás rozpracované řešení stížnosti včetně náslechu hovoru s nabídkou. O dalším postupu vás budeme včas informovat.

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.4.2019 13:02, před 6 lety


Ladislav Beneš

Z telefonního čísla 720 720 123 mi bylo sděleno, že v rámci hovoru byli veškeré informace sděleny v rámci hovoru s paní Frnkovou. Na samotný náslech hovoru prý bohužel nemám nárok, protože ten si může vyžádat pouze instituce typu soud atd.

Osobně si myslím že v tomto případě hovor nahrazuje fyzicky podepsanou smlouvu a proto si myslím, že bych na záznam tohoto hovoru měl mít (případně pani Frnková) stejné právo jako na papírovou smlouvu. Nebo se pletu?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.4.2019 10:33, před 6 lety

Bohužel, nárok na záznam hovoru, v rámci něhož došlo k uzavření smlouvy, současná podoba občanského zákoníku nezná. Tzn., že společnost by měla povinnost předložit záznam pouze v situaci, pokud by ji k tomu vyzval soud či jiný orgán. Nicméně, to že společnost takovou povinnost nemá, neznamená, že to učinit nemůže. V některých případech by dle našeho názoru byl takový postup vzhledem k transparentnosti jednání se spotřebitelem velmi vhodný.

K tomu je však nutné dodat, že dle § 1822 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, musí smlouva obsahovat i údaje sdělené spotřebiteli před jejím uzavřením. Tyto údaje lze změnit, pokud si to strany výslovně ujednají. Uzavřená smlouva musí být v souladu s údaji, které byly spotřebiteli sděleny před uzavřením smlouvy. Tyto údaje lze změnit, pokud si to strany výslovně ujednají, jinak platí jako obsah smlouvy údaj pro spotřebitele příznivější. A podnikatel musí spotřebiteli vydat bezprostředně po uzavření smlouvy alespoň jedno její vyhotovení.

Zároveň podle § 1839 občanského zákoníku musí v případě pochybností musí podnikatel prokázat, že sdělil spotřebiteli údaje, které je povinen sdělit podle příslušných ustanovení zákona.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.4.2019 12:54, před 6 lety

Zdravím,

záznamy hovorů skutečně na vyžádání zákazníka neposkytujeme. Používáme je v případě řešení sporů po vyžádání příslušného orgánu.
V telefonické nabídce služby jsme skutečně chybu nezjistili. Dohledal jsem, že jste zároveň podal i námitku na vyřízení stížnosti, kterou se ještě budeme zabývat.

S přáním hezkého dne

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.4.2019 12:59, před 6 lety


Ladislav Beneš

Námitku jsem podal v rámci O8E6JL1

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.4.2019 13:21, před 6 lety

Ano, pod tímto číslem ji registrujeme.
S výsledkem se v těchto případech ozýváme přibližně do měsíce, pokusíme se ale vše vyřešit bez zbytečného odkladu.

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.4.2019 15:36, před 6 lety


Ladislav Beneš

Počkám tedy na vaše vyjádření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.5.2019 16:43, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2019 21:01, před 6 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.