Společnost


Mgr. Jan Böhme

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#31776Bránění v uplatnění práv stran Zákazníka (odstup od kupní smlouvy = zamítání vrácení kupní ceny)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

29 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.04.2019, před 6 lety

Pavel Müller

Znění stížnosti

Předmět koupě - pračka zn. Zanussi,ZWQ61215WA, č. výrobku 913101509/01, type TP1323C1, Ser. No. 70700189. Produkt byl zakoupen dne 29.5.2017, kupní cena Kč 9.199,--, prodejna Elektrocentrum Jan Böhme, Tř. 9. května 144/43, Rumburk, 40801. Záruční servis pro přísl. oblast - Elektro Map Tyršova 33, Česká kamenice, 40721("Servis").

1 Na základě oslovení Servisu stran Zákazníka ze dne 31.3.2019 došlo k zaslání dokumentu nazvaného "Prohlášení servisního partnera č. 8841/2019("Prohlášení"), a to stran Servisu dne 1.4.2019(08:14hod.). Na základě tohoto Zákazník odstupuje od kupní smlouvy a požaduje vrácení kupní ceny..
V prohlášení je uvedeno, že, cituji : "PROHLÁŠENÍ SERVISNÍHO PARTNERA č. 8841/2019. Tímto prohlašujeme, že opravu nebylo možno provést. Na základě tohoto prohlášení je zákazník oprávněn požadovat od prodejce výměnu výrobku za nový, popř. zrušení kupní smlouvy".
Vzhledem k tomu, že toto Prohlášení je prohlášením spol. Elektrolux(dle razítka či loga v hlavě dokuemntu a bylo zasláno prostřednictvím Servisu, tedy spol. Elektro Map Česká kamenice, a Elektrolux je oním Dodavatelem výrobku, není třeba Prohlášení zasílat v příloze, jelikož jím Elektrolux disponuje.
2 Toto Prohlášení, včetně všech reklam. protokolů("RK") a faktury o koupi produktu("Faktura"), byly předloženy Prodejci dne 1.4.2019 v 10:00h.
3 Ten je dle údajné dohody s jakýmsi Dodavatele(tedy s Vámi) musel oskenovat a poslat, na základě čehož je Zákazník nucen čekat na rozhodnutí Dodavatele, zda má Prodejce povinnost vrátit Zákazníkovi kupní cenu nebo ne!!!!!
Absolutní právní diletantismus!!!!
4 Prodejce se v rámci tel. hovoru ptal Dodavatele, jak má postupovat, když disponuje potřebnou deokumentací!!! Dodavatel mu sdělil, že Zákazník musí počkat 30dnů na jeho rozhodnutí.
Absolutní právní diletantismus!!!
5 Na prodejně nebyl v době řešení věci zástupce ani vedoucí prodejny(Porušení ust. § 19/2 ZOS). Sdělení prodávajícího(T.M.), že je částečný zástupce, je zcela irelevantní a nejen právně nonsensuální.
Absolutní právní diletantismus!!!
6 Prodejci byl opakovaně sdělován zákonný postup, tj. postup, jak má v aktuálním fázi věci postupovat. Jednající osoba toto opakovaně rozporovala s odkazem na jakousi dohodu s Dodavatelem, že mu musí poslat dokuemntaci a on musí rozhodnout až po zaslání dokumentace. Tato osoba byla opět ujištěna, že postupuje v rozporu s ZOS a OZ-Nový a že jeho postup způsobuje újmy nejen na právech Zákazníka, tak i fin. újmy.
7 Zákazník se s Prodejcem dohodl, že bude pro produkt vyslán přepravce stran Prodejce., a to buď dne 1.4.2019 nebo dne 2.4.2019.
8 Zákonný postup, tedy ve prospěch Zákazníka, hovoří o tom, že Prodejce prostřednictvím přepravce vyzvedne reklam. produkt a bude mu oproti převzetí produktu vrácena kupní cena. To však Prodejce odmítá s odkazem na shora uvedenou dohodu.
9 Zákazník tedy produkt nemůže vydat, jelikož by se jednalo o vydání plnění toliko jednostranně, kdy prodejce, v tomto př. silnější strana, automaticky této situace zneužije a kupní cenu nevrátí, což je již dokázáno opakovaným sdělením Prodejce založeným na obsah rozhodnutí Dodavatele. Protože není možné dovodit, kdy a jak Dodavatel rozhodne, jedná se o zjevný rozpor s ZOS a OZ-Nový, je tedy již dáno, že Prodejce neplní a nesplní své povinnosti.

V tomto př. nelze vůči Prodejci užít nic jiného než radikální postoj založený na dikci platné a účinné legislativy včetně iniciace všech opatření k eliminaci výkonu činnosti těchto subjektů a jednání.


Produkt

Pračka zn. Zanussi,ZWQ61215WA, č. výrobku 913101509/01, type TP1323C1, Ser. No. 70700189. Produkt byl zakoupen dne 29.5.2007, kupní cena Kč 9.199,--, prodejna Elektrocentrum Jan Böhme, Tř. 9. května 144/43, Rumburk, 40801. Záruční servis pro přísl. oblast - Elektro Map Tyršova 33, Česká kamenice, 40721("Servis").


Požadované řešení

Oboustranné vrácení plnění, tj. Okamžité vrácení kupní ceny oproti okamžitému vrácení produktu bez jakýchkoliv vytáček a výmluv stran Prodejce!!!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2019 16:44, před 6 lety

Ustanovení § 19 odst. 2 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, říká, že v provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace. Pracovník přitom nemusí být vedoucí pracovník ani zástupce vedoucího.

Nejzazší lhůta k vyřízení reklamace dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele činí 30 dnů od uplatnění reklamace, takže pokud prodávající lhůtu stíhá, nelze konstatovat, že reklamaci nevyřídil včas.

Co se týče vlastního práva na odstoupení, zde se v případě reklamace zboží koupeného spotřebitelem postupuje dle § 2169 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který stanoví hieararchickou posloupnost nároků. První v pořádí je bezplatné odstranění vady (oprava), pak následuje dodání nové věci bez vad, a pokud není možné ani to, je na řadě odstoupení od smlouvy (tj. vrácení zboží oproti vrácení peněz). Zákon však nespecifikuje, že při odstoupení musí být zboží oproti vracené částce předáno "z ruky do ruky".

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.5.2019 12:58, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.