Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,16.5.2017 jsem podepsal smlouvu s Envonou.Vloni mi nasmlouvali celkem tři dodavatele a když jsem jim dal výpověď a zůstal u původního dodavatele,potrestali mě sml.pokutou 3000Kč.Kromě výzev k zaplacení pokuty se mnou nikdo nekomunikuje a poslední doporučený dopis s výpovědí ze dne 19.3.2019 se mi vrátil jako nedoručený(nepřevzatý společností).
Stanislav Kryšpín
Přihláška k výběrovému řízení
Zrušení přihlášky včetně zrušení plné moci!
|
Tweet |
Co se týče smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Jestliže by ujednání o smluvní pokutě, bylo sjednáno přímo v těle smlouvy a spotřebitel by s ním souhlasil, bylo by možné konstatovat, že byl poplatek ujednán. Jestliže však byla informace o poplatku uvedena nejednoznačně nebo vůbec, není podle našeho názoru jeho vymáhání po spotřebiteli oprávněné.
Pokud se zprostředkovatel aukce dopustí nekalé obchodní praktiky, je na místě kontaktovat dozorový orgán, kterým je Česká obchodní inspekce. U ADR České obchodní inspekce navíc může spotřebitel zahájit mimosoudní řízení ohledně neoprávněně naúčtované smluvní pokuty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.