Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:528
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#31789Nevrácení nákladů na dodání zboží při odstoupení od smlouvy do 14 dní

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.04.2019, před 6 lety

Petra Hájková

Znění stížnosti

V internetovém obchodě MALL.CZ jsem si objednala zboží, u kterého jsem po dodání zjistila, že mi nevyhovuje velikostí. Objednala jsem si stejný výrobek v jiné velikosti, ale také jsem zjistila, že mi ani tato velikost nevyhovuje. Využila jsem právo na odstoupení od smlouvy do 14 dní a oba výrobky vrátila osobně na prodejně MALL Shop. Byl mi vystaven opravný daňový doklad a peníze zaslány na můj účet, ale částky obsahovaly jen cenu zboží, bez zaplacených nákladů na dopravu. Jedná se o zanedbatelné částky, u jedné objednávky 59 Kč, u druhé 29 Kč (nejlevnější poštovné a Uloženka/MALL box), ale vadí mi, že tak velká a známá společnost jako je MALL nedodržuje platné zákony. U jiných společností jsem s vrácením nákladů na dopravu ještě nikdy problém neměla. Společnost jsme kontaktovala a dostala automaticke potvrzení, že se záležitosti budou co nejdříve věnovat a ozvou se a že v současné době reagují do 2 pracovních dnů. Nicméně ani po více než týdnu jsem neobdržela žádnou odpověd. Podobnou situaci jsem řešila již pred cca půl rokem, kdy mi také nebyly vráceny náklady na poštovné při odstoupení od smlouvy do 14 dnů, a od zákaznického servisu jsem dostala dvě různé odpovědi - jednu, že tyto náklady se nevracejí, a další že tato částka se zpracovává jiným procesem a bude připsaná v samostatné platbě a skutečně ji i tak vrátili. Ale teď je to již téměř 14 dní a společnost stále nereaguje. Mám podezření, že společnost MALL.CZ záměrně vrací pouze cenu zboží, a náklady na dopravu vrací pouze v případě, že se zákazník ozve, případně i v takovém případě se ho snaží odradit nereagováním, což se asi často povede, protože jde o malé částky.


Požadované řešení

Vrácení nákladů na dopravu.

Automatické vracení těchto nákladů při odstoupení od smlouvy do 14 dní, tedy dodržovat § 1832 Občanského zákoníka.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.4.2019 09:50, před 6 lety

U smluv uzavíraných distančním způsobem má spotřebitel právo odstoupit do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Odstoupil-li spotřebitel v této lhůtě, musí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, vrátit všechny finanční prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem. Pokud tak neučiní, ocitá se podnikatel v prodlení a spotřebitel se může domáhat nejen dlužné částky, ale také zákonného úroku z prodlení stanoveného nařízením vlády č. 351/2013 Sb.

Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Za způsob dodání zboží se ale pro účely občanského zákoníku nepovažuje osobní odběr.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2019 16:00, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.