Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
včera jsem se vydal do provozovny Černý Most koupit matrace z letáku, avšak na místě vyšlo najevo, že leták podal zavádějící informace.
Jedná se o leták s platností 20.3.-2.4.2019, název zboží "Matrace Royal Antonie Excellent". V letáku je následující:
1+1 navíc
cena v přepočtu za 1 ks, při odběru 2 ks
2 890 bez daně, 3 496,90 s daní
Když jsem přijel na místo, tak zde byla cenovka
1+1 navíc
cena v přepočtu za 1 ks, při koupi 2 ks
2 890 bez daně, cena celkem 5 780 s daní (6 993,80 celkem). Tato cena v letáku není.
https://catalogues.metro-group.com/makro-letaky-a-katalogy/spotrebni-zbozi/page/2-3?_ga=2.187390696.193991015.1554111965-1011441541.1554111965
Rozumím tomu snad špatně? Z letáku na mě působí, že když koupím 1ks za 2890, tak dostanu druhou navíc. Na místě však koukám, že cena za matraci je 5 780, abych dostal druhou "zdarma".
Oboje mám vyfocené.. Možná se pletu, ale působí to na mě velmi zavádějícím dojmem. Je to v pořádku?
Děkuji,
Vladimír Novák
Matrace Royal Antonie Excellent
Poprosil bych o vyjádření odborníka, zdali je tento přístup v pořádku.
|
Tweet |
Služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení sporů spotřebitelů s podnikateli. Spotřebitelem je dle § 419 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. Stížnosti, ve kterých se nejedná o spotřebitelský právní vztah nemohou být na stránce VašeStížnosti.cz řešeny. Následující odpověď se týká tedy pouze situace, pokud kupující nákup prováděl jako spotřebitel (mj. i kvůli odlišné právní úpravě).
Nabídka zboží, je tvořena i cenou uvedenou v letáku a je pro obchodníka závazná. Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí být klamavá, tedy způsobilá uvést spotřebitele v omyl ohledně ceny výrobku. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení § 5, § 12 zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.