Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Odpoledne jsem objednal zboží ve výše uvedeném eShopu.
Nedostal jsem žádné potvrzení, i když mi později tvrdili, že údajně posláno bylo.
Nicméně jsem se za pár hodin rozhodl zrušit objednávku a odeslal email na jejich adresu se zrušením objednávky.
Následující jsem dostal výhružný email, kde mi prodejce vyhrožuje exekutorem v případě neodebrání zásilky nebo nezaplacení smluvní pokuty.
A dotazuje se, zdali má poslat zboží nebo zaplatím smluvní pokutu.
Podotýkám, že prodejce ani zboží neodeslal, což průkazně tvrdí ve svém emailu.
Na tento email jsem odpověděl s tím, že podle OZ a výnosu nejvyššího soudu lze od smlouvy odstoupit i před převzetím zboží a smluvní pokuty jsou neplatné.
Nicméně v dalším emailu od prodejce tento stále vyhrožuje s tím, že předává jakýsi jeho vymyšlený dluh ke zpracování.
Skrytá kamera v podobě flash paměti.
Chci aby tento prodejce poslal omluvu a přestal s vyhrožováním.
Dále aby si upravil své obchodní podmínky tak, aby vyhovovaly OZ.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 1829 odst. 1 občanského zákoníku má spotřebitel právo odstoupit do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Řozšiřující výklad tohoto ustanovení by neodpovídal požadavkům evropské směrnice. Prodejce může umožňovat stornování objednávky před jejím odesláním. V takovém případě se ale bude jednat o zrušení kupní smlouvy dohodou a lze se i dohodnout na podmínkách zrušení. V takovém případě by ale nedošlo k porušení smluvní povinnosti a smluvní pokuta by nepřipadala v úvahu. Co se týká umístění smluvní pokuty v obchodních podmínkách, souhlasíme s nález Ústavního soudu, který uvádí spotřebitel. Zde by spíše připadalo v úvahu sjednání odstupného dle § 1992 občanského zákoníku. Odstupné musí být stranami sjednáno ve smlouvě, nikoli v obchodních podmínkách.
Možnosti jsou tedy následující: dohoda o zrušení smlouvy, pokud k dohodě nedojde, spotřebitel má povinnost převzít zboží a poté může od smlouvy odstoupit.
Společnost Tomtop security s.r.o. byla o podané stížnosti informována, ale neprojevila zájem se k ní vyjádřit. Jelikož je služba VašeStížnosti.cz založena na principu dobrovolnosti, rozhodli jsme se případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.