Společnost


Tomtop security s.r.o.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#3180Odstoupení od smlouvy v eShopu před odesláním zásilky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 měsíců 13 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.05.2014, před 11 lety

Ivo Polasek

Znění stížnosti

Odpoledne jsem objednal zboží ve výše uvedeném eShopu.

Nedostal jsem žádné potvrzení, i když mi později tvrdili, že údajně posláno bylo.

Nicméně jsem se za pár hodin rozhodl zrušit objednávku a odeslal email na jejich adresu se zrušením objednávky.

Následující jsem dostal výhružný email, kde mi prodejce vyhrožuje exekutorem v případě neodebrání zásilky nebo nezaplacení smluvní pokuty.
A dotazuje se, zdali má poslat zboží nebo zaplatím smluvní pokutu.

Podotýkám, že prodejce ani zboží neodeslal, což průkazně tvrdí ve svém emailu.

Na tento email jsem odpověděl s tím, že podle OZ a výnosu nejvyššího soudu lze od smlouvy odstoupit i před převzetím zboží a smluvní pokuty jsou neplatné.

Nicméně v dalším emailu od prodejce tento stále vyhrožuje s tím, že předává jakýsi jeho vymyšlený dluh ke zpracování.


Produkt

Skrytá kamera v podobě flash paměti.


Požadované řešení

Chci aby tento prodejce poslal omluvu a přestal s vyhrožováním.

Dále aby si upravil své obchodní podmínky tak, aby vyhovovaly OZ.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.6.2014 16:17, před 11 lety

Dle ustanovení § 1829 odst. 1 občanského zákoníku má spotřebitel právo odstoupit do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Řozšiřující výklad tohoto ustanovení by neodpovídal požadavkům evropské směrnice. Prodejce může umožňovat stornování objednávky před jejím odesláním. V takovém případě se ale bude jednat o zrušení kupní smlouvy dohodou a lze se i dohodnout na podmínkách zrušení. V takovém případě by ale nedošlo k porušení smluvní povinnosti a smluvní pokuta by nepřipadala v úvahu. Co se týká umístění smluvní pokuty v obchodních podmínkách, souhlasíme s nález Ústavního soudu, který uvádí spotřebitel. Zde by spíše připadalo v úvahu sjednání odstupného dle § 1992 občanského zákoníku. Odstupné musí být stranami sjednáno ve smlouvě, nikoli v obchodních podmínkách.
Možnosti jsou tedy následující: dohoda o zrušení smlouvy, pokud k dohodě nedojde, spotřebitel má povinnost převzít zboží a poté může od smlouvy odstoupit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.3.2015 13:42, před 10 lety

Společnost Tomtop security s.r.o. byla o podané stížnosti informována, ale neprojevila zájem se k ní vyjádřit. Jelikož je služba VašeStížnosti.cz založena na principu dobrovolnosti, rozhodli jsme se případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.