Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Můj příběh s ViaGoGo aneb jak jsem během 5 minut přišla o 3389 Kč
Přihlásila jsem se na stránky ViaGoGo chtěla jsem koupit 1 listek. Bohužel, nešel koupit 1 lístek. Buď 3, nebo nic. Cena byla příznivá. Za tři lístky 855 Kč. Neustále vyskakují stresující okna – Poslední lístky…..Právě se o tyto lísky zajímá někdo jiný…..Již máte do konce nákupu pouze 7 minut… Běží Vám odpočet….Pořád jsem hledala konečnou cenu. Nemohla jsem ji najít. Přestala jsem hledat shrnutí s tím, že na konci finální cena jistě bude. Zadala jsem údaje z platební karty v domnění, že platím oněch 855 Kč .A náhle, na velmi krátký čas vyskočilo okno s informací, že odchozí částka je 3 389 Kč. Stržena z účtu byla okamžitě. Do emailu mi přišla zpráva, že lístky budou k dispozici týden před akcí. Toto se stalo 27. 3. 2019 večer, koncert bude 18. 5. 2019!!!
FAKTA: CENA LÍSTKU je napsaná velmi nejasně. Neexistuje ŽÁDNÉ PŘEHLEDNÉ SHRNUTÍ CENY před platbou. MANIPULAČNÍ POPLATKY, které si tato společnost účtuje, nikde viditelně před zadáním platebních údajů nepíše (pozor, já zaplatila 855 Kč). SMLUVNÍ PODMÍNKY: „Používání těchto stránek znamená vaše přijetí našich Smluvních podmínek“ – Co to je za praktiky? Jsou k nalezení zcela dole na jejich stránkách malým písmem (odkaz na rozkliknutí) a až na 3 články jsou celé psané v anglickém jazyce (což je protiprávní). DODÁNÍ LÍSKŮ až týden před akcí. Firma ViaGoGo používá NÁTLAKOVÉ NEMORÁLNÍ MLŽÍCÍ metody!
Viagogo-nákup 3 listků na koncerr Lolipopz 18.5.2019, v palaci Akropolis od 16:00
Vrátit peníze
|
Tweet |
Pokud by společnost vstupenky přímo prodávala, musí být inzerovaná cena pro spotřebitele konečná včetně všech daní a poplatků. Společnost však dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky). Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími. České právo nezakazuje přeprodej vstupenek na kulturní a sportovní akce za vyšší cenu, než která je na vstupence uvedena. Pouze v případech, kdy by byla nová cena v hrubém nepoměru k ceně původní, mohl by zákazník požadovat zrušení smlouvy a navrácení peněžních prostředků, neboť by se jednalo o neúměrné zkrácení. Co by se však v konkrétním případě považovalo za hrubý nepoměr by mohl posoudit jedině soud.
Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, nebo dodá vstupenky falešné, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky platné, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje (např. že zbývá už jen omezené množství vstupenek), mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí se ve Švýcarsku nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB". Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu: https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.