Společnost


HECHT MOTORS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:147
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 30 stížnostech.

#31808Neuznaná reklamace a totální výsměch personálu Havířov

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 6 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.04.2019, před 6 lety

Kamil Prochadzka

Znění stížnosti

13.10.2018 jsem zakoupil v Havířovsku prodejně Hecht přímočarou pilu hecht1569. Když jsem jí 21.2.2019 použil na řezání laninátové plovoucí podlahy, zjistil jsem, že se pila značně vychyluje ze směru řezu a to v uložení řezného pístu směrem v právo a to po dvoucentimetru řezu. Pila se vychylivala o více, než 45 stupňů. Rozhodl jsem se jí teda reklamovat, jako vadný kus. Reklamace byla přijata, ale při vyzvednutí pily jsem byl odbyt závěrem, cituje: popis opravy: Vážený zákazníků, tato pila je především určena k vytěžování tvaru, tudíž není zcela přesná na řezy rovné. K těmto úkonům jsou určeny jiné druhy pil. Na stroji není materiálová, ani výrobní vada, reklamace se zamítá... Když jsem v Prodejně hovořil s technikem a prosil ho o vyzkoušení a porovnání, dle vlastní soudnosti, hrubě mne odbyl a v zápětí u zadního vydejniho místa se hlouček zaměstnanců vulgárně a hrubě na celé této situaci náramně pobavil. Navíc mi prodejce vnucoval, abych podepsal reklamační list, že jsem reklamaci převzal a že s ní souhlasím. Považuji toto jednání za krajně neprofesionální a hrubé. Toto mne opravdu odradilo.


Produkt

Hecht 1569


Požadované řešení

Produkt byl odeslán zpět k posouzení do Prahy. Byl bych rád, kdyby tuto pilu někdo mechanicky vyzkoušel a viděl, že tento produkt v takovém technickém stavu je nepoužitelný a buď jej opravil, nebo nahradil kusem, který je v pořádku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2019 13:48, před 6 lety

Ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, stanovuje případy, kdy je věc vadná. Za vadu věci se bude považovat, pokud věc nebude mít vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. Věc bude také vadná, pokud se nehodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá. Věc také musí odpovídat jakosti nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze.

Má-li věc vady, může spotřebitel žádat opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je však možné pouze v případě, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Nelze-li vadu odstranit opravou věci nebo dodáním nové věci (např. proto, že vadou trpí celá série), má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel taktéž žádat přiměřenou slevu.

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.4.2019 12:16, před 6 lety

Vážený pane Prochadzko,

velmi nás mrzí, že jste nebyl spokojen s naším produktem, který jste zakoupil na prodejně v Havířově. Na základě Vašeho požadavku došlo 3.4. k odeslání reklamovaného produktu na náš centrální servis z důvodu opětovného prověření stavu. V krátké době Vás bude kontaktovat vedoucí prodejny v Havířově, který s Vámi tuto záležitost vyřeší k naprosté spokojenosti. Rád bych k tomuto produktu (pila HECHT 1569) uvedl, že jsme doposud neregistrovali reklamaci k jeho stavu. Doporučujeme vybírat vždy pouze vhodný produkt k jeho skutečnému využití. O tom Vás, stejně tak i ostatní zákazníky, vždy rádi naši zaměstnanci prodejen odborně informují.
HECHT MOTORS, P.Chrudimský

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.5.2019 11:37, před 6 lety

Společnost nám ke stížnosti telefonicky sdělila, že v daném případě přistoupila v rámci zachování dobrých vztahů se zákazníkem k vrácení peněz. Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho, aby informaci potvrdil a stížnost uzavřel.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.6.2019 20:51, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.7.2019 05:47, před 6 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.