Společnost


Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group

Počet nahlášených stížností:41
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#31844Vrácení nespotřebované pojistné za ekologickou likvidaci osobního automobilu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 13 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.04.2019, před 6 lety

Jana Rauszova

Znění stížnosti

Osobní automobil jsme ekologicky zlikvidovali dne 15.5.2017 s vyřazením vozidla z evidence dne 15.5.2017. Pojistná smlouva 3210428883.

Pojištovna vše potvrdila dopisem ze dne 28.6.2017. Po několikáté urgenci pojištovna nereaguje a ani není schopna mi odpovědět. Pouze automatické email o zaregistrování požadavku. Dnes je 3.4.2019 a do pojištovny jsem opět napsal email kdy a jak vrácené pojistné dorazí.

Děkuji

J.R.


Produkt

Pojistná smlouva 3210428883


Požadované řešení

Vrácení nespotřebovaného pojistného na bankovní účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.4.2019 19:11, před 6 lety

Pokud bylo vozidlo vyřazeno z registru silničních vozidel, zaniklo ke stejnému dni i pojištění odpovědnosti z provozu vozidla dle § 12 odst. 1 písm. c) zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla.

Zanikne-li pojištění odpovědnosti před uplynutím doby, na kterou bylo pojištění sjednáno, má pojistitel dle § 13 odst. 2 zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla právo na pojistné do konce kalendářního měsíce, ve kterém pojištění odpovědnosti zaniklo. Zbývající část zaplaceného pojistného je pojistitel povinen vrátit. Nastala-li v době do zániku pojištění odpovědnosti škodná událost, má pojistitel povinnost zbývající část pojistného vrátit pouze tehdy, jestliže mu z této škodné události nevznikne povinnost plnit. Pojistitel nemusí zbývající pojistné vracet také v případě, pokud pojistník po zániku pojištění bez zbytečného odkladu neodevzdal pojistiteli zelenou kartu, pokud byla vydána (žádat vrácení zbývajícího pojistného je možné až po vrácení zelené karty).

Pokud společnost porušila svou zákonnou povinnost a zbývající pojistné nevrátila spotřebitelovi ani poté, co ji k tomu spotřebitel vyzval, má spotřebitel právo žádat navíc zákonný úrok z prodlení. Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.5.2019 16:52, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.