Počet nahlášených stížností: | 52 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
K Vánocům jsem dostala voucher na pobyt na zámečku Kaliště. Zarezervovala jsem si termín a po pár dnech mi majitel hotelu napsal email, že vouchery od portálu Pepa.cz nepřijímá. Že jim tento portál neplatí a můj pobyt ruší (což tedy také museli vědět už dřív...). Psala jsem tedy na podporu Pepy a tam mi bleskurychle odpověděli, že je situace mrzí a že mi vrátí peníze nebo dají kredity. Vybrala jsem si tedy samozřejmě vrácení peněz. Ovšem i po několika urgencích, kdy jsem byla ujištěna, že peníze mi přijdou v zákonné lhůtě 30 dní, se nic nestalo. Na maily již samozřejmě nikdo nereaguje.
Pod hrozbou žaloby mi přišel obratem email, že své peníze určitě dostanu, ale že ať jsem trpělivá, že se společnost nachází ve finančních problémech. Nicméně portál dál vesele nabízí nejrůznější vouchery a pobyty.
Po několika urgencích a emailech opět ticho po pěšině...
Myslím, že jsem byla trpělivá dost, reklamaci řeším od začátku února.
Pobyt na zámečku Kaliště přes slevový portál Pepa.cz
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.