Společnost


Česká aukční energetická s.r.o.

Počet nahlášených stížností:28
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#31863Neplatnost smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.04.2019, před 6 lety

Jitka Šandová

Znění stížnosti

Dobrý den,
Teta podepsala ve své bydlišti v 2/2018 přihlášku k České aukční společnosti ( na přihlášce je čitelný akorát podpis a datum s místem podpis). Dle telefonického hovoru z 4/2019 sdělili, že nebyla zahájena žádná aukce, protože teta nedodala všechny potřebné podklady, pokuta cca 4.000,- za předčasné ukončení smlouvy. Na možnost předčasného ukončení pro nedodržení smlouvy reagovali ukončením hovoru. Dle přihlášky je výpovědní doba 3 roky. Dosavadním dodavatelem energie je Bohemia energy, kde je vázanost na 5 let, tedy do 8/2020.
Je možné se ze smlouvy s Českou aukční společností vyvázat již nyní (předpokládaná doba výpovědi je 8/2021) , když nezahájili svoji činnost.
Děkuji. Jitka Šandová


Požadované řešení

Ukončit smlouvu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2019 10:16, před 6 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.

Pokud by se podnikatel vyhýbal převzetí dopisu, uplatní se zákonná domněnka, že odstoupení zasílané prostřednictvím pošty došlo prodávajícímu třetí pracovní den po odeslání. Podnikatel v případě nesouhlasu musí pozdější termín doručení prokázat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.4.2019 08:22, před 6 lety

Dobrý den, paní Šandová,

přihláška s naší společností je uzavřena na 36 měsíců od jejího podpisu. Pokud chcete bezplatně přihlášku ukončit, musíte tedy k výročí této přihlášky a to 3 měsíce dopředu od výročí tohoto závazku. Do té doby je zákazník povinen s námi spolupracovat, viz. podmínky přihlášky.
Co se týče závazku u stávajícího dodavatele, tento závazek se Vám neporuší, námi vybraná společnost dodávku započne až po skončení závazku s Vaším stávajícím dodavatelem.
Tímto Vás tedy žádáme o spolupráci.
Děkujeme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.5.2019 20:06, před 6 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.6.2019 07:24, před 6 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.