Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přes slevový portál Pepa. cz jsme zakoupili 4 x voucher na zájezd do Londýna s ateliéry Harryho Pottera na 4 dny v hodnotě 4 x 3.099,- Kč. Paní z cestovní agentury Zájezdové centrum, s.r.o. nám potvrdila po zaslání uhrazených čísel voucherů účast na zájezdu a následně jsme jí zaplatili další poplatky na dopravu trajektem, po Londýně, vstupy do atelierů a další. Po úhradě se nám ozvali z cestovní agentury, že nemohou akceptovat naše vouchery z důvodu finančních závazků slevového portálu vůči jejich společnosti. Navrhli nám, abychom u slevového portálu vouchery stornovali, což jsme opakovaně udělali i s uvedením důvodu, ale nebylo nám vyhověno (ani nebyly uhrazeny cestovní agentuře)a můžeme prý na Pepu.cz podat trestní oznámení. Chceme-li zájezd 11. 4. 2019 absolvovat, musíme ho znovu zaplatit cestovní kanceláři HS TOUR proto, že naše vouchery nejsou podle nich platné. My jsme je však řádně a včas uhradili slevovému portálu Pepa.cz. Slevový portál s námi komunikuje na té úrovni, že naše žádost je v pořadí čekajících a cestovní agentura Zájezdové centrum, s.r.o. a pořádající HS TOUR, s.r.o tak, že jestli chceme zájezd s dětmi absolvovat, musíme ho znovu zaplatit.
https://www.pepa.cz/4denni-zajezd-pro-1-do-londyna-a-stonehenge-s-navstevou-studii-harryho-pottera-29381
Zájezd absolvovat chceme.
Nejsem si ale jistá, jestli nás mají zajímat finanční závazky slevového portálu Pepa.cz vůči Zájezdovému centru, s.r.o. - a pořádající cestovní kanceláři HS TOUR, s.r.o., když my jsme platbu za vouchery uhradili správně a s časovým předstihem podle pokynů slevového portálu a paní ze Zájezdového centra, s.r.o. nám účast potvrdila a nechala si zaplatit ještě další poplatky za trajekt a vstupy. Zájezdové centrum s námi nyní komunikuje dobře, snaží se nám vyjít vstříc, ale zájezd musíme platit znovu.
V podstavě nevím, kde reklamaci uplatnit.
|
Tweet |
Odpovědnost slevového portálu Pepa.cz se váže zásadně ke správnému vystavení voucheru, případně garanci jeho použitelnosti. Portál může vystupovat buď jako pouhý zprostředkovatel uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a obchodníkem, nebo se jako vystavitel poukázky i zaručovat za to, že voucher bude možné uplatnit. Proto je důležité věnovat pozornost obchodním podmínkám, kde se můžete dočíst více o tom, do jaké pozice se daný portál staví.
V případě platební neschopnosti slevového portálu je pro spotřebitele příznivější, pokud portál vystupuje výhradně jako zprostředkovatel. Od chvíle, kdy spotřebitel voucher obdrží, může totiž trvat na dodání zboží či poskytnutí přislíbené služby, protože uzavřenou smlouvou je vázán přímo samotný obchodník poskytující službu. Hůře jsou na tom ti, jimž slevový portál vystavuje poukázky. Smlouva mezi spotřebitelem a obchodníkem nabízejícím konkrétní zboží či služby pak vzniká až ve chvíli, kdy spotřebitel voucher uplatní a obchodník jej přijme. Do té doby neexistuje mezi spotřebitelem a obchodníkem přímý právní vztah, a vrácení marně vynaložených peněz tak může spotřebitel požadovat pouze po slevovém portálu.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.