Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, včera jsem si zaplatil přes internet flexi jízdenku z Valašského Meziříčí do Ostravy a zpět, mám IN25 takže jsem ji při zpáteční cestě normálně předložil, ale průvodčí žádnou zpáteční jízdenku nenašel. Musel jsem zaplatit znova cestu z Ostravy plus přirážku. Mám doklad o zaplacení na emailu. Chci peníze vrátit. Co mám dělat? Děkuji
Vrátit uhrazené peníze
|
Tweet |
Podle čl. 12 písm. e) smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu (dále jen "SPPO") může být jízdenka a doklad o zaplacení předložen zaměstnanci společnosti při kontrole jízdních dokladů ve formě elektronického záznamu na In Kartě a Kartě ČD. Jízdní doklad je platný od data a času, vytištěného na eTiketu a nelze jej použít ve dřívějším spoji (pokud by spotřebitel využil pro zpáteční cestu spoj dřívější, než který uvedl při nákupu jízdního dokladu na webových stránkách společnosti, musel by si pro tento spoj zakoupit nový jízdní doklad).
Pokud spotřebitel jízdní doklad zakoupil, avšak z důvodů na straně společnosti nebyl tento jízdní doklad zaznamenán na In Kartě, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace by měl spotřebitel společnosti předložit doklad o zakoupení zpáteční jízdenky on-line a dále potvrzení o zaplacení jízdenky a přirážky ve vlaku. Dle SPPO má spotřebitel možnost podat stížnost elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz a písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KON - stížnosti, nábř. L. Svobody 1222, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude spotřebitel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.