Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
i já jsem se bohužel stala obětí společnosti B2, konkrétně stránek Academic Singles, kde jsem si 17.4.2018 založila online profil s účelem seznámení. Zvolila jsem možnost VIP prémiového členství se zkušební lhůtou na měsíc za 149 Kč, a zaplatila tuto částku přes internet platební kartou. Seznamku jsem takřka nevyužívala a po nějaké době přestala chodit na mou e-mailovou adresu jakákoli upozornění z této seznamky, tedy jsem na ni téměř zapomněla.
Jelikož jsem nepoužívala internetové bankovnictví, které jsem si zřídila teprve včera, tj. 5.4.2019, nevšimla jsem si, že mi společnost B2 strhla z mé platební karty opakovaně ve čtvrtletních intervalech (konkrétně srpen a listopad 2018, a začátek března 2019) bez mého vědomí a souhlasu vždy částku 2247 Kč. Hned, jak jsem si v internetovém bankovnictví prohlédla tyto podezřelé platby, o kterých jsem nevěděla, našla jsem si na internetu, o co se jedná, a našla spoustu jiných diskuzí a stížností uživatelů na stejné téma.
Podala jsem výpověď členství e-mailem dle požadovaného postupu s ofoceným formulářem výpovědi a vlastnoručním podpisem na e-mailovou adresu zákaznického centra společnosti, zároveň jsem v bance vyměnila platební kartu (tedy starou zrušila, blokovala a zažádala si o novou, aby již nemohlo dojít ke strhávání žádných mnou neodsouhlasených plateb z mého účtu) a také podala u své banky reklamaci k navrácení těchto plateb.
Dále společnosti B2 nehodlám posílat žádné platby, na základě mnoha podobných zkušeností jiných uživatelů se domnívám, že došlo k pochybení ze strany společnosti, která dostatečným způsobem neupozorňuje na automatické obnovování smlouvy a následné čtvrtletní strhávání plateb za službu, která je navíc velmi pochybného rázu (od společnosti mi přestaly chodit e-maily, nikdy mi nebyly nabídnuty kontakty na uživatele pro seznámení apod). V mém případě a i jiných podobných případech jsme jako uživatelé služby nebyli vůbec upozorněni na blížící se lhůtu prodloužení smlouvy a platby si tedy společnost strhla z našich účtů bez našeho vědomí.
be2 S.a.r.l., 13 rue du Commerce, L - 351 Lucemburk, Lucembursko, seznamka Academic Singles
Žádám o okamžité zrušení VIP prémiového členství na seznamce Academic Singles a následnou možnost okamžitě deaktivovat svůj uživatelský profil na této seznamce, která je mi nyní znepřístupněna, dokud mi společnost B2 nezruší prémiové členství. Dále důsledně žádám o další nestrhávání neoprávněných a mnou neodsouhlasených a neautorizovaných plateb z mé platební karty. Dále žádám o navrácení již stržených finančních prostředků z mého účtu, tj. 3x 2247 Kč, jelikož stržení plateb bylo uskutečněno bez mého vědomí a jakéhokoli předchozího upozornění.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Spotřebitel by si měl uchovat veškerou dokumentaci, která prokazuje, že smlouvu se společností ukončil, případně že se snažil smlouvu ukončit, avšak ze strany společnosti mu to nebylo umožněno.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
děkujeme Vám.
Dobrý den, jiz jsem podala výpověď členství přes e-mail a bylo mi vyhověno, zaslali mi potvrzeni o tom, že me premiove členství konci 18/5 2019 a od tohoto data si společnost Be2 nebude uctovat žádné poplatky. Následně jsem zazadala o okamzite smazání profilu a bylo mi rovněž vyhověno. Rada bych toto napsala i jako ochranu pro sebe, aby mi společnost Be2 již neúčtovala další poplatky.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.