Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V prosinci roku 2014 jsem se stal majitelem bytové jednotky, ve které žil nájemkyně s rodinou na základě nájemní smlouvy s původním majitelem bytu. Po vzájemné dohodě nájemkyně pokračovala v užívání bytové jednotky na základě nové smlouvy mezi námi. Elektřinu a plyn měla nájemkyně bytu napsané na svoji osobu již od prvotního užívání bytu s původním majitelem, dodavatelem energií byla společnost E-ON Energie. Po 3,5 letech nájemkyně odešla z bytu a já se rozhodl byt prodat. Převod elektřiny a plynu jsem řešil se zákaznickou linkou společnosti E-ON. Operátorce jsem sdělil, že energie chci převést na svoji osobu na krátkou dobu než se bytová jednotka prodá. Převod proběhl díky ochotě a přístupu operátorky společnosti bez komplikací a rychle přes emailovou komunikaci. Po prodeji bytu jsem odstoupil od smlouvy o dodávkách energií se společností E-ON z důvodu prodeje nemovitosti, noví majitelé bytu si nechtěli převést energie od společnosti E-ON na sebe, protože si vybrali jiného dodavatele energií. Po třech měsících jsem obdržel oznámení o zaplacení smluvní pokuty celkem 11.000,-Kč za nedodržení smlouvy ( 2x 5500,-Kč, 1x plyn + 1x energie ). Moji chybou bylo, že jsem si pozorně nepřečetl smlouvu, protože produkty byly nastaveny na dobu určitou na dobu 12 měsíců a já jsem odstoupil od smlouvy v dřívější době kvůli prodeji bytu.
produkt Klasik, řada Variant, číslo smlouvy 9551576363 a 9551576313
odpuštění smluvní pokuty
|
Tweet |
V daném případě budu záležet, jestli byla smluvní pokuta uvedena přímo ve smlouvě, nebo v obchodních podmínkách. Dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I.ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Společnost E.ON Energie, a.s. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Stížnosti svých zákazníků řeší společnost pouze prostřednictvím útvaru Management Stížností (vedoucí pan Zbyněk Holoubek, zbynek.holoubek@eon.cz).
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.