Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 5.4. jsem jela vlakem IC Opavan 513 ve směru Praha – Ostrava Svinov, kde jsem měla přestoupit na návazný spoj směr Frýdlant nad Ostravicí (přes Ostrava Kunčice). Už na příjezdu měl tento IC zpoždění cca 30 minut. Cestou se zpoždění navýšilo na cca 60 minut. Z Ostravy Svinov spoj směr Frýdlant n/O žádný.
Dopravila jsem se tedy do Ostravy hl.n. vlakem SP 1633, kde byl příjezd v 20:50.
Vlak z Ostravy hl. směr Frýdlant n/O odjížděl 20:51. A všem cestujícím (z Prahy stejně jako já) vlak do Frýdlantu n/O jednoduše odjel. Nemohl počkat cca 5 minut, když byla situace jaká byla?
Tímto jsme čekali na další vlak 13138 skoro hodinu. Bohužel před Frýdkem – Místkem se na této trati stalo co se stalo.
A můžu jen konstatovat, že cesta z Prahy na Ostravici mi trvala devět hodin!!!!
Zamyslet se (při hodinových zpožděních) na návaznosti vlaků. Ne všichni cestující končí jízdu v Ostravě.
|
Tweet |
Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.
Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.
A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Více informací nalezne spotřebitelka na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.