Počet nahlášených stížností: | 52 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 21.2.2019 jsem obdržela potvrzení od portálu pepa.cz o přijetí platby a instrukce, jak voucher na Zájezd do Legolandu uplatnit. To jsem učinila a e-mailem mi od pořádající společnosti přišlo potvrzení účasti na zájezdu. Dne 5.4.2019 jsem po informacích z médií o problémech portálu pepa.cz kontaktovala společnost zajišťující zájezd s dotazem, zda se tento uskuteční. Přišla mi odpověď v tomto znění, cituji "Zájezd do Legolandu by se měl uskutečnit, jen bychom potřebovali abyste si nechali ze slevového portálu pepa.cz vrátit peníze za zakoupené vouchery a zájezd zakoupili přímo u naší společnosti."
Dle pročtených odpovědí zde na vasestiznosti.cz jsem došla k závěru, že na vrácení peněz již nemám nárok, protože závazek již převzala společnost pořádající zájezd.
Jaký je tedy nejvhodnější/správný postup? O zájezd zájem mám, ale nejsem si jistá zda je postup navrhovaný společností pořádající zájezd oprávněný.
Děkuji za odpověď.
Voucher_zájezd do LEGOLANDU Deutschland v termínu 27. 4. 2019
realizace zájezdu
|
Tweet |
Odpovědnost slevového portálu Pepa.cz se váže zásadně ke správnému vystavení voucheru, případně garanci jeho použitelnosti. Portál může vystupovat buď jako pouhý zprostředkovatel uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a obchodníkem, nebo se jako vystavitel poukázky i zaručovat za to, že voucher bude možné uplatnit. Proto je důležité věnovat pozornost obchodním podmínkám, kde se můžete dočíst více o tom, do jaké pozice se daný portál staví.
V případě platební neschopnosti slevového portálu je pro spotřebitelku příznivější, pokud portál vystupuje výhradně jako zprostředkovatel. Od chvíle, kdy spotřebitelka voucher obdrží, může totiž trvat na dodání zboží či poskytnutí přislíbené služby, protože uzavřenou smlouvou je vázán přímo samotný obchodník poskytující službu. Hůře jsou na tom ti, jimž slevový portál vystavuje poukázky. Smlouva mezi spotřebitelkou a obchodníkem nabízejícím konkrétní zboží či služby pak vzniká až ve chvíli, kdy spotřebitelka voucher uplatní a obchodník jej přijme. Do té doby neexistuje mezi spotřebitelkou a obchodníkem přímý právní vztah, a vrácení marně vynaložených peněz tak může spotřebitelka požadovat pouze po slevovém portálu.
Jestliže tedy v daném případě společnost poskytující zájezd převzala závazek, potom by spotřebitelka měla trvat na uplatnění voucheru. V takovém případě společnost nemůže odmítnout akceptovat voucher kvůli nezaplacení faktury zprostředkovatelem.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitelka možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.