Společnost


CENTRAL GROUP a.s.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#31923Nadměrná vlhkost v místnosti

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.04.2019, před 6 lety

Vladana Slabochová

Znění stížnosti

Dobrý den, vlastníme byt 2kk, Prušánecká 479/4, Praha 5, Zličín, byt 209, dům "O". Reklamujeme nadměrnou vlhkost v pokoji na zahradu, 70%, po zapnutí vysoušeče klesá na 40% vlhkosti, pak zpět na 70%, plíseň v rozích, pod oknem, i v oblečení ve skříni.Stáří bytu je cca 6 let. Vysoušeč zapínáme na 3 hodiny denně. Děkuji za odpověď Vladana Slabochová tel 605 296 206


Požadované řešení

Žádáme o přezkoumání vlhkosti na místě, odvlhčení, penetrace, oprava izolace, pokud byla narušena při stavbě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2019 14:11, před 6 lety

I nemovitá věc musí mít při jejím převzetí spotřebitelem vlastnosti, které byly sjednány, případně takové vlastnosti, které prodávající popsal nebo které spotřebitel očekával s ohledem na povahu věci. Ustanovení § 2129 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, říká, že „Neoznámil-li kupující prodávajícímu skrytou vadu stavby spojené se zemí pevným základem do pěti let od nabytí, soud kupujícímu právo z vadného plnění nepřizná, namítne-li prodávající, že vada nebyla včas oznámena. Prodávající však nemá právo na námitku, je-li vada důsledkem skutečnosti, o které prodávající v době odevzdání věci věděl nebo musel vědět.“

Pokud by spotřebitel uplatnil reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí nemovité věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Prodávající by tedy musel v případě soudního sporu prokázat, že věc vadná nebyla.

Uplynulo-li však od zakoupení a převzetí věci více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud bude prodávající na zamítnutí reklamace trvat, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou kupní smlouvu prostudovat a zaslat prodávajícímu výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati. Spotřebitel se může také obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.5.2019 11:20, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.