Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V uvedeném hotelu jsem zaplatil 7980Kč ubytování na květen 2019 pro čtyři osoby v termínu 10.-12.5.2019.
V novinách vyšel článek jak odmítli hosty, kteří měli objednáno ubytování.
Volal jsem na všechny čísla ale telefony neberou, psal jsem mejly a neodpovídají.
pak jsem našel inzerát, že hotel je na prodej:
https://tn.nova.cz/clanek/zaplatili-si-dovolenou-z-hotelu-je-vyhodili-sproste-na-nas-kriceli.html
https://jiho.moravskereality.cz/komercni-prostory/hotely/?id=FOF76920585-RZ-26&sfset=okres%3D57%7Coperace%3D0%7Ctyp%3D500%7Csubtyp%3D506%7Cpouze_kod_obce%3D0%7Cnegacetypu%3D0%7Cid%3D%7Crozcestnik%3D%7Csf_okres%3D57%7Csf_d_okres%3D0%7Csf_regionalni_oblast%3Djihlavsko%7Csf_d_regionalni_oblast%3Dtelcsko%252Cjihlava%7Csf_kde%3D0%7Cscroll-y%3D100
objednané ubytování v hotelu Fara Rančířov na květen, ale nekomunikují
Vrácení peněz
|
Tweet |
Tím, že si spotřebitel objednal ubytování došlo k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a hotelem. Poté vznikla spotřebiteli povinnost ubytování zaplatit, což učinil a hotelu vznikla povinnost ubytovat zákazníka a splnit dohodnuté služby. Spotřebitel může tedy na poskytnutí ubytování trvat.
Pokud hotel ubytování neposkytne, jedná se o podstatné porušení smlouvy, tj. situaci, kdy druhá smluvní strana závazek poruší podstatným způsobem. Za podstatné porušení smlouvy se považuje porušení povinností takovým způsobem, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
Dle § 2002 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, může spotřebitel bez zbytečného odkladu od smlouvy odstoupit pro její podstatné porušení. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, ruší se smlouva od počátku a spotřebitel má právo na vrácení peněžních prostředků, které ubytovateli uhradil.
Pokud ubytovatel porušil svou smluvní povinnost, má spotřebitel také možnost žádat náhradu škody, která mu v souvislosti s porušením smluvní povinnosti ze strany ubytovatele vznikla. Spotřebitel v takovém případě musí prokázat, ze mu vznikla škoda a že je za tuto škodu odpovědný ubytovatel.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Spotřebitel nás formou samostatné stížnosti informoval, že společnost uhrazenou platbu vrátila. Stížnost tedy uzavíráme.