Společnost


DEXINO TRANSPORT s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#31926Podezření na nekalé obchodní praktiky - nedodaná výhra, opakované nepravdy zástupců společnosti

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny

Detail stížnosti

Publikováno
08.04.2019, před 6 lety

Martin Tomkovič

Znění stížnosti

Závěrem prosince 2018 jsem se stal jedním ze 4 výherců palivových karet (jak jsem později zjistil, mělo se jednat o produkt CCS Bonus) s nabitými 4000 Kč. Soutěž probíhala na facebookové stránce Pneu SAFE.cz, která byla nedávno vymazána a na niž se sdílely fotografie automobilů jednotlivých soutěžících (z nich pak měli být vylosováni nebo vybráni výherci). Údaje o výhře mám zdokumentované a mohu doložit, navíc společnost potvrdila, že se jednalo o její stránku. Prostřednictvím facebookových zpráv jsem komunikoval se zaměstnancem společnosti, s nímž jsme se dohodli na zaslání karty poštou, které se mělo uskutečnit první nebo druhý lednový týden. Na výzvu zaměstnance jsem poskytl svou adresu.
Po dobu několika týdnů od popsané komunikace karta nepřišla, snažil jsem se proto firmu zkontaktovat - nejprve opět po facebooku. Údajně řešili problém s vydavatelem karty, příští týden pošlou a napíšou mi údaje o zásilce. Nic z toho se ovšem nestalo. Odhadem za další týden jsem volal na čísla uvedená na webové stránce pneusafe.cz, dovolal jsem se obchodnímu zástupci panu H. (tel. č. viz referenční údaje), který údajně celou záležitost připomene kompetentní osobě a ta mi zavolá. Minimálně týden se mi daný člověk neozval, volal jsem tedy opět panu H. a situace se opakovala. Při dalším telefonátu jsem panu H. oznámil podezření na podvod za účelem vylákání osobních údajů, načež mě ujišťoval, že jestli se ve firmě něco takového děje, on osobně o tom určitě neví. Ptal jsem se, kam si případně mám pro kartu přijet - bylo mi řečeno, že to zařizoval člověk z pobočky v Ďáblicích, ale že se domnívá, že tam ta karta stejně není. Požádal jsem následně o telefonní číslo zodpovědné osoby (viz referenční údaje), kam jsem se dovolal až po několika pokusech přibližně o týden později. Pán v telefonu mi vysvětlil, že propustili člověka, který měl soutěž na starosti - a tím pádem to pak dotyčný nedokončil. Dal mi telefonní číslo na osobu, která po něm záležitost převzala (viz referenční údaje). Asi do deseti minut se mi tato osoba sama ozvala, protože jí zřejmě pan H. oznámil moje podezření, a ohlásila se jako majitel firmy ("ta firma je moje"). Znovu se opakovala historka o propuštěném člověku a slib, že mi kartu pán osobně pošle, v pondělí mám zavolat a sdělí mi podací číslo.
Pánovi jsem se dovolal o týden později, karta do té doby samozřejmě nepřišla. Dozvěděl jsem se, že propuštěný člověk si zřejmě kartu vzal s sebou, protože ji tam nenechal. A že teda pan majitel nechá vydat novou, což může nějakou dobu trvat. Volal jsem zanedlouho znovu, CCS prý už kartu vyrábí a ten den nebo další den ji pán dostane. Pak mám zavolat a pán mi to pošle. Znovu jsem byl vyzván, abych zaslal své osobní údaje, tentokrát formou SMS.
O den později mi pán slíbil, že kartu odesílá, ať mu dám maximálně hodinu - a pošle mi podací číslo. Do večera samozřejmě zase nic nepřišlo, na mou SMS s dotazem na podací číslo nebylo odpovězeno. A co víc, od této chvíle mi nikdo z firmy nezvedal telefon a na SMS nereagovali.
Asi za týden, po který jsem se do firmy nedovolal, jsem jim zaslal e-mail s informací, že do konce týdne očekávám zásilku s kartou s nabitými 4000 Kč, případně budu situaci řešit jinak (podnětem k ČOI a k Úřadu pro ochranu osobních údajů). Uvedl jsem i variantu, že pokud není možné z nějakého důvodu kartu zaslat, očekávám odpovídající částku na účtu a budeme situaci považovat za vyřešenou. Bez reakce. Ve čtvrtek 4. dubna jsem si všiml, že zmizela facebooková stránka Pneu SAFE.CZ, a sdělil jsem to firmě e-mailem, měl jsem totiž podezření na snahu zahladit stopy. Stránku mám ovšem zdokumentovanou, a tak se jednalo o zbytečnou práci. Na tento e-mail mi nepodepsaný autor e-mailem odpověděl, že již o problému se stránkou vědí a řeší ho a že jsou zděšeni z mého výhružného jednání, čímž mysleli patrně zmínku o ČOI. Připojili dodatek, že si pro kartu musím přijít osobně na pobočku v Ďáblicích, ale pouze do tohoto úterý 9. dubna do 16:00, jinak na ni ztrácím nárok. Přesto, že jsme byli celou dobu dohodnuti na zaslání a za tímto účelem ze mě vylákali osobní údaje. Možnost předání do úterý 9. dubna jsem v odpovědi odmítl, firma dále nereagovala.
Stránku i komunikaci s firmou mám zdokumentovány.


Produkt

Tankovací karta (zřejmě CCS Bonus) s nabitými 4000 Kč.


Požadované řešení

Žádám o zaslání výše popsané palivové karty coby výhry ze soutěže na již dvakrát uvedenou adresu a o následné vymazání mých osobních údajů z registru společnosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2019 14:09, před 6 lety

Výhru ze hry není možné v daném případě vymáhat dle § 2874 občanského zákoníku (jedné se o tzv. naturální obligaci). Pokud hra souvisela s nabízením výrobků společnosti a společnost by výhru neudělila nebo by neudělila za výhru odpovídající náhradu, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2019 14:20, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.