Společnost


OPÁL - time, a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#31935Odstoupení od kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.04.2019, před 6 lety

Daniel Mičánek

Znění stížnosti

dne 26.8.2017 jsem v provozovně na adrese Opal – time a.s.,
IČ 25394355, Dlouhá třída 860, 736 01 Havířov – Město zakoupil Hodinky DH Certina C025.210.16.428.00 za cenu 10 000 Kč. Bohužel se na těchto hodinkách 4x vyskytla vada - zastavení. Tuto vady jsem reklamoval
- Reklamace výměna baterie
- dne 26.8.2017.- výměna stroje + baterie + TZ WR
- dne 17.1.2019.- výměna stroje + baterie + TZ WR
- dne 18.2.2019 a žádal o opravu (viz reklamační protokol).
Dne 17.3.2019, jsem se opět dostavil do vaší provozovny k převzetí věci. Bohužel mi však bylo sděleno, že reklamace není dosud vyřízena a hodinky nemáte,
Dne 21.3.2019 tedy 31 kalendářních dnů od vytknutí vady, jsem se opět dostavil do provozovny k převzetí věci.


Produkt

Hodinky DH Certina C025.210.16.428.00


Požadované řešení

Nedodržení lhůty k vyřízení reklamace za podstatné porušení smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2019 10:34, před 6 lety

Dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má prodávající na vyřízení reklamace včetně odstranění vady 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí lhůty se pak považuje za podstatné porušení smlouvy, které spotřebiteli umožňuje na základě § 2002 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odstoupit od smlouvy. Vzorový formulář pro dostoupení od smlouvy je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.

Odstoupil-li spotřebitel od smlouvy, ruší se smlouva od počátku. V takovém případě je prodávající povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Nevrátí-li prodávající spotřebiteli přijaté peněžní prostředky ani poté, co jej k tomu spotřebitel vyzval, ocitá se prodávající v prodlení a spotřebitel může navíc žádat zákonný úrok z prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2019 14:32, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.