Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dne 26.8.2017 jsem v provozovně na adrese Opal – time a.s.,
IČ 25394355, Dlouhá třída 860, 736 01 Havířov – Město zakoupil Hodinky DH Certina C025.210.16.428.00 za cenu 10 000 Kč. Bohužel se na těchto hodinkách 4x vyskytla vada - zastavení. Tuto vady jsem reklamoval
- Reklamace výměna baterie
- dne 26.8.2017.- výměna stroje + baterie + TZ WR
- dne 17.1.2019.- výměna stroje + baterie + TZ WR
- dne 18.2.2019 a žádal o opravu (viz reklamační protokol).
Dne 17.3.2019, jsem se opět dostavil do vaší provozovny k převzetí věci. Bohužel mi však bylo sděleno, že reklamace není dosud vyřízena a hodinky nemáte,
Dne 21.3.2019 tedy 31 kalendářních dnů od vytknutí vady, jsem se opět dostavil do provozovny k převzetí věci.
Hodinky DH Certina C025.210.16.428.00
Nedodržení lhůty k vyřízení reklamace za podstatné porušení smlouvy.
|
Tweet |
Dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má prodávající na vyřízení reklamace včetně odstranění vady 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí lhůty se pak považuje za podstatné porušení smlouvy, které spotřebiteli umožňuje na základě § 2002 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odstoupit od smlouvy. Vzorový formulář pro dostoupení od smlouvy je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Odstoupil-li spotřebitel od smlouvy, ruší se smlouva od počátku. V takovém případě je prodávající povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Nevrátí-li prodávající spotřebiteli přijaté peněžní prostředky ani poté, co jej k tomu spotřebitel vyzval, ocitá se prodávající v prodlení a spotřebitel může navíc žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.