Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Registroval jsem se v seznamce be2 dne 28.2., s přesvědčením, že je bezplatná. Společnost poté chtěla měsíční poplatek (nízký, dle mě 39 Kč, bylo mi strženo 156Kč) k vyzkoušení.Použil jsem platbu kreditní kartou dne 2.3. Žádné další platby jsem neautorizoval, nebyl k nim vyzván ani upozorněn, že proběhly. Přesto mi tato společnost strhla z platební karty dne 31.3. -2247Kč za údajné Premium členství, které jsem nikdy nechtěl. Tuto platbu jsem ihned reklamoval u své banky dne 3.4. z důvodu neautorizace platby a pokusu o podvod na mě. V tentýž dne mi moje banka platbu vrátila s tím, že reklamace je v řešení a pokud nedopadne v můj prospěch tak si peníze vezmou zpět. Platební kartu jsem nechal zrušit.
Společnost be2 jsem o těchto krocích informoval emailem s tím,že žádám o vrácení plateb . Odpověděli, že email musí mít určitou formu, nebo výpověď faxem. Toto se mi podařilo (email i fax) dne 5.4.2019. Poslali mi potvrzení výpovědi, že členství bude ukončeno k 29.6.2019 (toto se objevilo i na mém účtu v nastavení na jejich seznamce). Žádal jsem o okamžité zrušení účtu - nevyhověli. Dne 8.4. mi přišel email, že moje členství bylo opětovně obnoveno a že dlužím s dalším poplatkem 2530 Kč a vyhrožují exekucí. Obracím se k Vám s žádostí o pomoc, děkuji.
internetová seznamka be2.com
Ukončení členství, potvrzení tohoto ukončení (emailem), navrácení všech poplatků bance nebo na můj účet.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
děkujeme Vám.
Kontaktoval jsem výše uvedený email s timto textem:
Dobrý den pane Hlaváček,
se vší úctou k Vám Vás žádám o moje okamžité zrušení členstvi ve Vaší internetové seznamce. Byl jsem nucen vše řešit přes www.vasestiznosti.cz, reaguji na reakci Vaši společnosti na kontakt s Vámi.
Jedná se z Vaši strany o překvapivé jednání, které je popsáno ve stanovisku dtestu:
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Moje znění stížnosti:
Registroval jsem se v seznamce be2 dne 28.2., s přesvědčením, že je bezplatná. Společnost poté chtěla měsíční poplatek (nízký, dle mě 39 Kč, bylo mi strženo 156Kč) k vyzkoušení.Použil jsem platbu kreditní kartou dne 2.3. Žádné další platby jsem neautorizoval, nebyl k nim vyzván ani upozorněn, že proběhly. Přesto mi tato společnost strhla z platební karty dne 31.3. -2247Kč za údajné Premium členství, které jsem nikdy nechtěl. Tuto platbu jsem ihned reklamoval u své banky dne 3.4. z důvodu neautorizace platby a pokusu o podvod na mě. V tentýž dne mi moje banka platbu vrátila s tím, že reklamace je v řešení a pokud nedopadne v můj prospěch tak si peníze vezmou zpět. Platební kartu jsem nechal zrušit.
Společnost be2 jsem o těchto krocích informoval emailem s tím,že žádám o vrácení plateb . Odpověděli, že email musí mít určitou formu, nebo výpověď faxem. Toto se mi podařilo (email i fax) dne 5.4.2019. Poslali mi potvrzení výpovědi, že členství bude ukončeno k 29.6.2019 (toto se objevilo i na mém účtu v nastavení na jejich seznamce). Žádal jsem o okamžité zrušení účtu - nevyhověli. Dne 8.4. mi přišel email, že moje členství bylo opětovně obnoveno a že dlužím s dalším poplatkem 2530 Kč a vyhrožují exekucí. Obracím se k Vám s žádostí o pomoc, děkuji.
Požadované řešení:
Ukončení členství, potvrzení tohoto ukončení (emailem), navrácení všech poplatků bance nebo na můj účet.
Čekám na odpověď, s úctou Jindřich.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost na vyjádření a výzvu spotřebitele reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.