Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#31944Ukončeni členstvi v be2 - internetové seznamce

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.04.2019, před 6 lety

Pavel Jindřich

Znění stížnosti

Registroval jsem se v seznamce be2 dne 28.2., s přesvědčením, že je bezplatná. Společnost poté chtěla měsíční poplatek (nízký, dle mě 39 Kč, bylo mi strženo 156Kč) k vyzkoušení.Použil jsem platbu kreditní kartou dne 2.3. Žádné další platby jsem neautorizoval, nebyl k nim vyzván ani upozorněn, že proběhly. Přesto mi tato společnost strhla z platební karty dne 31.3. -2247Kč za údajné Premium členství, které jsem nikdy nechtěl. Tuto platbu jsem ihned reklamoval u své banky dne 3.4. z důvodu neautorizace platby a pokusu o podvod na mě. V tentýž dne mi moje banka platbu vrátila s tím, že reklamace je v řešení a pokud nedopadne v můj prospěch tak si peníze vezmou zpět. Platební kartu jsem nechal zrušit.
Společnost be2 jsem o těchto krocích informoval emailem s tím,že žádám o vrácení plateb . Odpověděli, že email musí mít určitou formu, nebo výpověď faxem. Toto se mi podařilo (email i fax) dne 5.4.2019. Poslali mi potvrzení výpovědi, že členství bude ukončeno k 29.6.2019 (toto se objevilo i na mém účtu v nastavení na jejich seznamce). Žádal jsem o okamžité zrušení účtu - nevyhověli. Dne 8.4. mi přišel email, že moje členství bylo opětovně obnoveno a že dlužím s dalším poplatkem 2530 Kč a vyhrožují exekucí. Obracím se k Vám s žádostí o pomoc, děkuji.


Produkt

internetová seznamka be2.com


Požadované řešení

Ukončení členství, potvrzení tohoto ukončení (emailem), navrácení všech poplatků bance nebo na můj účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2019 09:41, před 6 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.4.2019 17:58, před 6 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.4.2019 10:59, před 6 lety


Pavel Jindřich

Kontaktoval jsem výše uvedený email s timto textem:

Dobrý den pane Hlaváček,
se vší úctou k Vám Vás žádám o moje okamžité zrušení členstvi ve Vaší internetové seznamce. Byl jsem nucen vše řešit přes www.vasestiznosti.cz, reaguji na reakci Vaši společnosti na kontakt s Vámi.

Jedná se z Vaši strany o překvapivé jednání, které je popsáno ve stanovisku dtestu:
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Moje znění stížnosti:
Registroval jsem se v seznamce be2 dne 28.2., s přesvědčením, že je bezplatná. Společnost poté chtěla měsíční poplatek (nízký, dle mě 39 Kč, bylo mi strženo 156Kč) k vyzkoušení.Použil jsem platbu kreditní kartou dne 2.3. Žádné další platby jsem neautorizoval, nebyl k nim vyzván ani upozorněn, že proběhly. Přesto mi tato společnost strhla z platební karty dne 31.3. -2247Kč za údajné Premium členství, které jsem nikdy nechtěl. Tuto platbu jsem ihned reklamoval u své banky dne 3.4. z důvodu neautorizace platby a pokusu o podvod na mě. V tentýž dne mi moje banka platbu vrátila s tím, že reklamace je v řešení a pokud nedopadne v můj prospěch tak si peníze vezmou zpět. Platební kartu jsem nechal zrušit.
Společnost be2 jsem o těchto krocích informoval emailem s tím,že žádám o vrácení plateb . Odpověděli, že email musí mít určitou formu, nebo výpověď faxem. Toto se mi podařilo (email i fax) dne 5.4.2019. Poslali mi potvrzení výpovědi, že členství bude ukončeno k 29.6.2019 (toto se objevilo i na mém účtu v nastavení na jejich seznamce). Žádal jsem o okamžité zrušení účtu - nevyhověli. Dne 8.4. mi přišel email, že moje členství bylo opětovně obnoveno a že dlužím s dalším poplatkem 2530 Kč a vyhrožují exekucí. Obracím se k Vám s žádostí o pomoc, děkuji.

Požadované řešení:
Ukončení členství, potvrzení tohoto ukončení (emailem), navrácení všech poplatků bance nebo na můj účet.



Čekám na odpověď, s úctou Jindřich.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.4.2019 15:22, před 6 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost na vyjádření a výzvu spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.5.2019 15:58, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.