Společnost


UNIQA pojišťovna, a.s.

Počet nahlášených stížností:61
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#31948Výpověď pojistné smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 14 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
09.04.2019, před 6 lety

Jan Cerny

Znění stížnosti

Dobrý den,
nevím jestli toto brát jako stížnost nebo spíš upozornění na neschopnost a zkostnatělost pojišťovny Uniqa. Kždopadně chtít po někom kdo vypovýda pojistku na auto z důvodu prodeje vozidla zaslat výpověď poštou je v roce 2019 úplně mimo. Holt naskenovaná podepsaná kupní smlouva a výpověď pojistky nestačí musíte to poslat poštou


Produkt

Havarijní pojistka a povinné ručení


Požadované řešení

Vypovědět smlouvu elektronický po zaslání požadovaných dokumentů. Rozhodně ne poštou...


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.4.2019 12:56, před 6 lety

Způsob výpovědi je odvislý od toho, co si strany ujednají mezi sebou. V tomto případě tak jsou rozhodující všeobecné pojistné podmínky. Článek 2.2. Všeobecných pojistných podmínek (https://www.uniqa.cz/download.ashx?uid=B8B149D6-F971-4F55-80FD-7450BEF9A080) Upravuje způsoby doručování takto:

"Pro právní jednání, týkající se vzniku, změny a zániku pojištění, je třeba písemné formy. Veškeré změny musí být provedeny písemně, jinak jsou považovány za neplatné. Za písemnou formu se považuje podepsaný dokument v papírové podobě nebo jednání učiněné elektronickými nebo jinými technickými prostředky. Pro vyloučení pochybností se smluvní strany dohodly, že písemná forma je zachovaná také v případě, pokud je jednání učiněno formou elektronické zprávy ve formátu, který dostatečně zabezpečuje jeho obsah proti změně, a je opatřeno elektronickou známkou jednající osoby dle zvláštního právního předpisu. Pro komunikaci týkající se události, se kterou ten, kdo se pokládá za oprávněnou osobu, spojuje požadavek na pojistné plnění, však postačuje forma telefonického hovoru s call centrem pojistitele, zprávy sms, či e-mailové elektronické zprávy. Pro vydání pojistky a její zaslání pojistníkovi, potvrzení pojistitele o platnosti pojištění, oznámení pojistitele o nepřijetí návrhu pojistné smlouvy, jiné oznámení pojistitele, které nemění obsah pojistné smlouvy, protinávrh pojistitele a pro souhlas se žádostí pojistníka na změnu pojistné smlouvy nebo údajů v pojistné smlouvě postačuje jejich učinění formou elektronické zprávy ve formátu, který dostatečně zabezpečuje jeho obsah proti změně, bez potřeby elektronického podepsání."

Z výše uvedeného ustanovení pojistných podmínek vyplývá, že elektronická forma právního jednání je přípustná a společnost by jej měla akceptovat. Pokud se jedná o to, zda je pro elektronickou komunikaci nutné, aby byla opatřena "elektronickou známkou jednající osoby dle zvláštního právního předpisu", domníváme se že není, neboť ustanovení využívá formulaci "písemná forma je zachovaná také v případě...", tedy rozšiřuje možnosti komunikace na výsledné tři: poštou, elektronicky a elektronicky s elektronickou známkou. Nadto je třeba pamatovat na ustanovení § 1812 občanského zákoníku, podle něhož se nejasná smluvní ujednání musí vykládat ve prospěch spotřebitele, v tomto případě tak, aby bylo zachováno co nejširší spektrum komunikačních kanálů, ze kterých může spotřebitel volit.

UNIQA pojišťovna, a.s. se rozhodla nevyužít služby VašeStížnosti.cz, a to i s ohledem na povinnost ochrany osobních údajů. Stížnosti a nesouhlasy týkající se UNIQA pojišťovny je možné adresovat na oddělení stížností a reklamací, stiznosti@uniqa.cz, případně je možné využít i ostatní kontakty uvedené na webových stránkách pojišťovny www.uniqa.cz.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.