Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
doposud neproběhlo vyúčtování dodávky plynu za rok 2018 a především došlo k neúměrnému navýšení záloh v roce 2018.
Nikdo nezvedá telefon v uvedeném kontaktu.
Smlouva o dodávce plynu
Okamžitá reakce a odpověď dodavatele.
|
Tweet |
Vyúčtování spotřeby plynu a elektřiny se obvykle provádí jednou ročně, není-li dohodnuté jiné vyúčtovací období, jak vyplývá z ustanovení § 15 odst. 1 vyhlášky č. 70/2016 Sb., o vyúčtování dodávek a souvisejících služeb v energetických odvětvích. Kromě tohoto řádného vyúčtování může spotřebitel požádat v průběhu vyúčtovacího období i o mimořádné vyúčtování, které však bývá zpoplatněno.
Spotřebitel si také smluvně mohl sjednat jiné vyúčtovací období. V takovém případě bude takové ujednání závazné.
Stanovení výše záloh u dodavatelů energií má svoje pravidla, které by měla být ze strany dodavatele dodržována. V ustanovení § 11a odst. 9 zákona č. 458/2000 Sb., o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon), je stanoveno: "Uplatňuje-li držitel licence na obchod s elektřinou, obchod s plynem, výrobu elektřiny, výrobu plynu nebo dodavatel tepelné energie zálohové platby na dodávku elektřiny, plynu nebo tepelné energie, stanoví zálohové platby nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby elektřiny, plynu nebo tepelné energie v následujícím zúčtovacím období."
Z výše uvedeného vyplývá, že má dodavatel povinnost brát v potaz důvodně předpokládanou spotřebu energie, která zpravidla vychází ze spotřeby za předchozí srovnatelné období.
V případě sporu s dodavatelem má spotřebitel možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Dobrý den paní Lacková,
prosím Vás o přesnější identifikaci vašeho odběrného místa, jelikož pod Vaším jménem neevidujeme žádné odběrné místo.
Děkuji za spolupráci.
Dobrý den,
jedná se o odběrné místo: J. Kainara 915, Ostrava - Svinov
smluvní partner: Jiřina Vránová.
Děkuji za reakci.
Dobrý den paní Lacková,
děkuji za poskytnutí bližších údajů. v poznámkách v našem systému vidím, že 10.4.2019 jsme od Vás obdrželi email a 11.4.2019 byli přijaty Vaše dopisy, kde požadujete Vaše vyúčtování. To Vám bylo vystaveno a odesláno na adresu trvalého bydliště Vaší maminky. Můžete jej tedy každým dnem očekávat.
Doufáme, že tato nepříjemná situace se v brzké době vyřeší.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.