Společnost


RYANAIR DAC

Počet nahlášených stížností:21
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#31961Nemožnost odbavení zpátečního letu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.04.2019, před 6 lety

Karel Holík

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 29.3. jsem odletěl společně se svojí rodinou (celkem 5 cestujících : Karel Holík, Jolana Holíková, Natálie Křivanová, Vlastimil Kopečný, Jana Kopečná) se společností Ryanair letem FR 1828-R z Prahy do Paříže (Beauvais).
První problém nastal v Praze, kdy jsme nestihli provést odbavení ve lhůtě 2 hodiny před odletem, takže jsme byli nuceni zaplatit za odbavení na přepážce Ryanair 1.650,- Kć/ osobu. To jsme byli ochotni akceptovat, jelikož nás na tuto možnost dopravce předem upozornil.
Při zpáteční cestě (let FR 1829-R Paris BVA - PRG) však bohužel nastala situace, kdy nebylo možné provést v předvečer odletu odbavení po internetu. Systém neustále hlásil, abychom vše opakovali za 15 minut, což se ani po mnohočetných pokusech nezdařilo. Zkoušeli jsme si provést rezervaci sedadel za úplatu s tím, že se potom do systému dostaneme, avšak bez úspěchu.
Vše jsme se snažili vyřešit s pomocí zástupce poskytovatele letenek "Letuška" (p. A.S.) druhý den ráno (neděle) při cestě autobusem na letiště, kdy jsme se stále vešli do lhůty odbavení déle než 2 hodiny před odletem. Bohužel se odbavení nepodařilo ani jí, protože zjistila, že úředník, který nás odbavoval v Praze na letišti při odletu, nás jaksi omylem zapomněl zadat do systému. A tím pádem systém nevěděl, že jsme odletěli, takže nás neuměl načíst pro zpáteční let.
Stále zbývala možnost provést odbavení přímo na letišti, ale tam
jsme zjistili, že zde letecká společnost Ryanair nemá kancelář, takže zde odbavení není možné jakkoli provést.
Zůstali jsme na letišti 80 km od Paříže, s těhotnou manželkou, desetiletou dcerou a sestrou s manželem naprosto bezradní, do letadla nás bez odbavení nepustili (ač jsme měli koupená sedadla na jméno).
Vše nám pomohla vyřešit zástupkyně prodejce letenek tím, že nám zajistila letenky z letiště CDG s ČSA.
Škoda, která nám vznikla tímto "nedopatřením" zástupce Ryanair se vyšplhala na 23.430,- Kč. (náklady na přepravu na letiště BVA a zpět pro 5 osob, nákup nových letenek od společnosti ČSA a přeprava na letiště CDG, platby za nákup sedadel v neuskutečněném letu - všechny doklady jsme připraveni doložit).
Bohužel nevím, kam se jinam obrátit, jelikož společnost Ryanair nemá uváděnou žádnou emailovou adresu pro případnou korespondenci, pouze formulář na stížnosti s předtypovanými variantami, bez možnosti podání bližšího vysvětlení.
Předem děkuji za odpověď, Karel Holík, Třebíč


Produkt

Letenky na let FR 1829-R (Paris-Prg)


Požadované řešení

Žádost o úhradu vzniklých nákladů.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.4.2019 08:24, před 6 lety

Společnost Ryanair DAC je společností zřízenou dle irského práva, nicméně se při nabízení služeb zaměřuje na české spotřebitele (webové stránky v českém jazyce, možnost platby v tuzemské měně). Rozhodným právem pro smlouvu se spotřebitelem tak bude právo české.

Konkrétní zaměstnanec jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. V případě, že by zaměstnanec svou chybou způsobil spotřebiteli škodu, je společnost povinna škodu nahradit.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2019 13:22, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.