Počet nahlášených stížností: | 682 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v červnu loňského roku jsem založil účet na webu c-date.cz.
Po tom, co jsem nebyl se službami spokojen (na konci července), napsal jsem na zákaznickou podporu se žádostí o zrušení placeného členství a smazání profilu. Zákaznická podpora mi odpověděla takto:
"Vaše členství je možné ukončit faxem, poštou, nebo emailem. Nezáleží na tom, jakou formu výpovědi si zvolíte, pokud bude zajištěno, že nám Váš online výpovědní formulář byl zaslán včas a podepsán.
Jak získat výpovědní formulář:
1. Přihlaste se a klikněte na ikonu fotografie > Nastavení
2. Klikněte na Vaše členství > Změnit
3. Uložte formulář a před podpisem ho otevřete v PDF, JPG nebo GIF formátu a přepošlete nám ho.
Emailem: jako podepsanou emailovou přílohu ve formátu PDF, JPG or GIF.
Faxem: 00 49 851 987 900 21
Poštou: Interdate S.A., 13, rue du Commerce, L-1351 Luxembourg. Luxembourg"
Na zmíněném odkazu se však žádný formulář nenacházel. O této skutečnosti jsem zákaznickou podporu ihned informoval, avšak bez reakce. Nebylo mi tudíž umožněno řádně odstoupit od smlouvy. Následně mi v lednu tohoto roku přijde upomínka od této společnosti na částku 2 674 CZK, s hrozbou vymáhání. Nečekám, že dostanu své peníze zpět, nicméně opakovaně žádám o zrušení členství a smazání účtu. Rovněž se hodlám obrátit na
Evropské spotřebitelské centrum.
Děkuji
Daniel Bufka
ID 26ZHQG70
Referenční číslo: CZ-2019-01-19-175146818-CDATE-DN
zrušení členství a smazání účtu
|
Tweet |
V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Vymáhat dluh prostřednictvím exekutora je možné pouze v případě, pokud k tomu existuje exekuční titul, např. bylo-li o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo právní moci a stalo vykonatelným.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí ani odstoupení od smlouvy. Tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti využívat zaplacené služby.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu. Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Lucemburska, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese zdenek.vencl@c-date.com,
děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
byl jsem přesměrován na zákaznický servis, odtud mi přišla zpráva s výpovědí:
"Vaše Prémiové členství bude ukončeno dne 22/07/2019.
Vaše Prémiové členství již nebude obnovené a nebudou požadované žádné další platby."
Zažádal jsem rovněž o smazání osobních údajů. Poslední mail zněl následovně:
"Na základě Vaší žádosti byl účet zaregistrovaný na www.c-date.cz pod e-mailovou adresou bufka.daniel@seznam.cz smazán spolu s veškerými souvisejícími osobními údaji."
Doufám, že je věc tímto uzavřena a díky dTestu za pomoc
S pozdravem,
D.Bufka