Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
před pár dny mi přišla poštou obálka, v níž stálo, že u firmy Provea (má pod sebou dvě značky - Miriale a Tono) mám pohledávku s veškerými úroky a náklady v hodnotě 900,35 Kč. Před 2 lety jsem si přes Miriale objednala jedno zkušební zboží na základě jejich telefonického hovoru. Balíček mi přišel, vše jsem zaplatila a bylo to v pořádku. Nyní po dvou letech mi přišlo upozornění, že jsem nezaplatila další balíček (nemám ani specifikaci zboží, nic), který mi zaslali, aniž bych si jej objednala! Balíček jsem neobdržela, ale i kdyby se tak stalo, zboží jsem si neobjednala a tudíž dle § 53 odst. 9 Občanského zákoníku - Poskytuje-li dodavatel plnění spotřebiteli bez objednávky, není spotřebitel povinen dodavateli jeho plnění vrátit ani jej o tom vyrozumět. Nikde jsem nic nepodepsala, neobjednala, tudíž by po mně neměli nic vymáhat. Tuto záležitost přesto předali vymahačské společnosti Alektum Inkasso. Prý jsem od nich obdržela 7 upozornění, nikdy mi nic nepřišlo. Vyřizuje to jistý Kryštof Slanec, tel.: 270005555. Tento případ není ojedinělý, na toto téma existuje na internetu spousta diskuzí, nejsem jediná, skrze kterou se dopouštějí trestné činnosti, Dělají to již celou řádku let a bylo by dobré lidi varovat, aby nic neplatili a nenechali se zastrašit. A minimálně je hromadně zažalovat. U společnosti nic nezmůžete, budou neustále tvrdit, že v "systému" mají zadanou objednávku (tady je zajímavé, že na mém účtu na jejich stránkách nejsou uvedeny žádné objednávky,nemají zde žádné kolonky, kde by to bylo dohledatelné a účet bych navíc měla mít od ledna 2013 definitivně zrušený) a že vše mám řešit přes Alektum.
Děkuji předem za pomoc a přeji hezký den,
Dina Velichová
Ideálně bych tento případ řešila hromadnou žalobou nebo reportáží, ve které by se dalo občany varovat. Tato společnost lidem nedává spát, jednou tvrdí, že to je již vyřešené, ale dále zasílají dopisy skrze výše jmenovanou vymahačskou společnost. Jedná se převážně o ženy, které se samozřejmě nechají lekce zastrašit.
|
Tweet |
Pokud je po spotřebiteli vymáhána částka subjektem, který není jeho původním smluvním partnerem, měla by mu společnost prokázat na základě jakého právní titulu po něm částku požaduje (např. postoupení pohledávky od společnosto Provea). Pokud došlo k postoupení pohledávky společností Provea, měla by společnost vydat společnosti ALEKTUM INKASSO, s.r.o. doklady o pohledávce, které jsou nutné k jejímu uplatnění. Tedy zejména doklad prokazující právní titul vzniku nároku na úhradu pohledávky - uzavření kupní smlouvy. Spotřebitel může společnost informovat, že v případě prokázání právního titulu k úhradě pohledávky je ochoten svůj dluh splatit, v opačném případě, ať se společnost obrátí na soud, kde bude muset jako žalobce prokázat, že jí svědčí právo na úhradu předmětné pohledávky, v případě, kdy si je spotřebitel jistý neexistencí smlouvy.
Dobrý den, paní/slečno Velichová,
v prvé řadě bych se Vám chtěl jménem spol. ALEKTUM INKASSO s.r.o. omluvit za potíže, které byly způsobeny, v předmětné věci, k té Vám sděluji následující.
Společnost ALEKTUM INKASSO s.r.o. (AI) na rozdíl od některých inkasních agentur pracuje pod Asociací inkasních agentur a svojí činnost vykonává zcela dle etického kodexu této instituce. Pokud jste nabyla dojmu, že jsme kontaktovali Vaší osobu neoprávněně, toto se samozřejmě v množství objednávek, které společnost Provea spravuje, může stát, pak vězte, že Vám dopisy byly vždy zasílány na adresu, kterou jste pro objednávku (i když původní) uvedla. Pro případ, kdy je dlužná faktura předána omylem či neprávem ze strany věřitele, pro takový případ jsou naše dopisy opatřeny odpovědním formulářem, kde můžete uznat či neuznat dlužnou částku a připsat patřičné vyjádření, nebo máte možnost se s naší společností spojit telefonicky, elektronicky či jinak poštou. Společnost AI disponuje reálným sídlem, dohledatelným vlastníkem, funkčními emaily i telefonními linkami a vždy je možné případné neshody a nejasnosti v pracovní době vyřešit. V případně nejasností je možné vyžádat telefonní objednávku od našeho klienta spol. Provea, pro kterou na základě mandátní smlouvy neuhrazené faktury po jejich klientech vymáháme, opakuji, že plně s důrazem na etický kodex Asociace inkasních agentur. Pakliže, dojde k pochybení a je předána chybná objednávka vždy na základě komunikace s dlužníkem a následném ověření od věřitele případ uzavíráme, pokud k pochybení skutečně došlo.
Bohužel dnešní doba spíše vykazuje tendenci chránit dlužníky a podporuje neplacení (viz např. insolvenční řízení či oblíbený medializovaný termín "vymahačská společnost", apod.), což podotýkám nemusí být Váš případ, avšak někteří lidé mohou situace různě využívat a zapomínat, že zboží obdrželi a podobně, to podotýkám pouze na okraj, jakožto druhou stranu mince.
Je nám líto, že jste situaci nevyřešila přímo s našimi zaměstnanci, protože věřím, že by došlo k úplnému vyřešení nastalé situace, bez takovýchto řízení, které považuji v daném případě na nadbytečné a zdlouhavé. Pouze bych podotkl, abyste opatrně veřejně užívala, termín "že se někdo dopouští trestné činnosti", jelikož mám za to, že by takové Vaše jednání, kterým byste případně veřejně osočovala spol. AI z trestného činnosti mohlo být považováno taktéž za protiprávní.
Ještě jednou se omlouváme za způsobené potíže a přejeme Vám klidné léto.
Věřím, že celou záležitost budeme moci uzavřít.
Mgr. Lukáš Pácl, legal consultant
Hodnocení: