Společnost


M&K Home Textile s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#31991Sepratelnost potisku textilu - neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

24 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.04.2019, před 6 lety

Ivana Panáčková

Znění stížnosti

Zakoupila jsem si na internetovém obchodě www.mkluzkoviny.cz bavlněné povlečení, kde se kromě jiného uvádí, že konkrétně toto zboží je potištěno proti otěru odolnými reaktivními barvami. Protože před prvním použitím povlečení peru, hledala jsem na rubu visačku se symboly jak prát. K zásilce byl však pouze vložen list papíru s návodem. Podle návodu jsem zboží vyprala obrácen naruby při teplotě 40 °C, naprosto samostatně v pračce. Nové věci vždy peru samostatně, protože si nechci obarvit jiné věci, dneska se opravdu neví, jestli bude nebo nebude zboží „barvit“.
Po vyprání se ale objevily na barvené straně „vyšisované“ šmouhy a „zlomy“.
Tudíž jsem zboží vrátila dodavateli MKluzkoviny jako reklamaci, která mi však byla zamítnuta s odůvodněním, že nebylo práno na rubu a bylo práno v přeplněné pračce, proto se odřelo.
Zboží mi dodavatel vrátil.
Vzhledem k tomu, že jsem zatím vůbec nezapochybovala o své pravdě, obracím se na vás.


Produkt

jedná se o zboží https://www.mkluzkoviny.cz/francouzske-bavlnene-povleceni-exclusive-200x220cm-mia-modra/, kde se uvádí, že se jedná o Díky reaktivním barvám povlečení nevybledne ani po častém praní a je uveden návod na údržbu.


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz (899,- Kč + poštovné balné 99-Kč, které bylo fakturováno + poštovné, které jsem zaplatila za vrácení zboží 129,-Kč).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.4.2019 09:11, před 6 lety

Je nutné posoudit, zda se prodejce vypořádal se zákonnou domněnkou uvedenou v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Ten stanoví, že vady, které se projevily do 6 měsíců od převzetí věci, existovaly již v okamžiku převzetí. Prodejce se pak odpovědnosti za nesplněnou jakost může zprostit pouze prokázáním opaku. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku znaleckým posudkem. Pouhé poukázání, obecné tvrzení tedy za vyřízení považovat nelze, s odkazem na § 2161 občanského zákoníku může spotřebitel nadále trvat na řádném vyřízení reklamace v zákonné lhůtě 30 dnů od uplatnění.

Pokud by prodejce úspěšně prokázal, že věc namítaným nedostatkem v době převzetí netrpěla a následně reklamaci zamítl, doporučujeme zkontrolovat si, zda to bylo na základě důvodů, které zákon připouští. Pokud použil zákonné důvody, které se nezdají příliš přiléhavé, má spotřebitelka možnost se obrátit na soudního znalce z oboru. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitelky, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.

Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitelky prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitelka svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.4.2019 08:04, před 6 lety

Dobrý den, paní Panáčková,

Vámi objednané povlečení jsme znovu vyprali a odřené šmouhy se neobjevily. Nyní vše řešíme s výrobcem. Ale víme, že v této situaci je to slovo proti slovu a aby se obě strany přesvědčily, museli bychom se sejít a povlečení společně vyprat.

Proto Vás prosím o zaslání čísla Vašeho účtu kam Vám budou navráceny finanční prostředky, zároveň prosím o zaslání podacího lístku pro proplacení poštovného. To vše prosím na e-mailovou adresu - j.kalvoda@mkluzkoviny.cz

Reklamace je tedy kladně uznána.

S pozdravem a přáním hezkého dne
Jakub Kalvoda
M&K Home textile s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
5.5.2019 19:54, před 6 lety


Ivana Panáčková

Hodnocení:

Komentář: Škoda,že jsme se nedohodli bez pomoci dTestu.
Děkuji Panáčková