Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 15.1.2019 jsem objednal zboží z e-shopu facer, který provozuje firma Shadow Esthetic s.r.o. Objednávka byla potvrzena 15.1. placeno 17.1. bylo potvrzeno přijetí úhrady převodem. Od té doby čekám na zboží a přes opakované urgence, poprvé 16.3., se mnou nikdo nekomunikuje, kromě jediné odpovědi z 22.3. s příslibem, že se problémem budou zabývat a jedné z počítače, kde oznamují nepřítomnost. Na řadu dalších mailů už nikdo nezareagoval a zboží, ani peníze zpět nedorazily.
V když jsem na první dotaz nedostal žádnou odpověď, v každém dalším dotazu na stav zboží jsem upozorňoval, že budu na reakci čekat následující týden, než podniknu další kroky, myslím, že je to dostatečná doba na odpověď. Když se opět týden nic nedělo, tak jsem přidal negativní recenzi na Zboží a upozornil na možnost, pokud nezareagují, řešit problém prostřednictvím ČOI a policie. Opět nulová odezva. Nežádal jsem nic, než dodání zboží, ev. věrohodnou zprávu, nebo vrácení peněz s poznámkou, že kdyby zboží mezitím dorazilo, vrácenou částku pošlu zpět.
Takže toto je zatím druhý krok, který podnikám.
V loňském roce jsem objednával z tohoto e-shopu třikrát a vždy zboží dorazilo bez problémů, ale podle recenzí se zřejmě něco zásadního změnilo.
Objednávka z 15.1.2019, uhrazená fakturou 17.1.2019, urgována 16.3, 18.3. 23.3. 29.3..3
Dodání zboží,
pokud to není možné, vrácení peněz zpět na účet
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.