Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 5.11.2018 jsem přes webové stránky
www.ticketportal.cz provedla rezervaci 2 ks vstupenek na koncert
(forma Home Ticket) a současně i jejich úhradu (potvrzení o platbě jsem vzápětí obdržela na zadaný e-mail, uhrazené vstupenky nikoliv). Jejich nedoručení na zadaný e-mail jsem ve společnosti několikrát urgovala/reklamovala (e-mailem 10.11., 17.11. a 10.12.2018, a to na oba zveřejněné/dostupné e-maily (ani na jeden z mých e-mailu mi nepřišla odpověď, reklamace zůstala nevyřízena) + několikrát telefonicky s tím, že zástupci Ticketportalu mi neustále tvrdí, že vstupenky byly odeslány, resp. jsou uloženy pod mým účtem. Vzhledem k tomu, že jsem k úctu nebyla přihlášena, jeví se mi uložení vstupenek na něj jako nesmysl (je navíc založen pod mým rodným příjmením, takže, dle mého názoru, ho zaměstnanec neměl šanci ve skutečnosti zkontrolovat a uložení vstupenek ověřit). I tak jsem pro jistotu účet kontrolovala a potvrdilo se, že ani samotné vstupenky, ani jakákoliv zmínka o jejich objednání tam
není. Dodavateli jsem poskytla i náhradní e-mail, aby případně
vstupenky zaslal na něj, a když se ani tak nestalo, žádala jsem ho o
zaslání vstupenek doporučeně poštou. Výsledek je ten, že do dnešního
dne vstupenky nemám, a nemám ani peníze, které byly připsány na
účet Ticketportalu, resp. IRSnet CZ, s.r.o. Jeho zástupci de facto nekomunikují a zdá se, že vzniklou situaci nehodlají vůbec řešit. Kontakt na společnost (reklamace, zákaznické oddělení) není (krom e-mailu) k dispozici, dovolat se dá pouze na rezervace, kde si maximálně napíší můj e-mail s tím, že ho předají dál. Ani pak se ale neděje s řešením nedodaných vstupenek vůbec nic.
2 vstupenky na koncert A. Becelliho (termín konání 30.11.2019)
Nejraději prokazatelné zaslání vstupenek poštou (doporučeně), pokud je s elektronickým doručení problém, což viditelně je.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.