Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
25.11.mi manžel zakoupil Freddy džíny (leginy) pod stromeček v NC Chodov za 2680,-Kč. Měla jsem je pouze cca 3x na sobe a v rozkroku se udělala dira. Reklamovali jsme je poprvé dne 18.3.2019,kdy nám byla reklamace zamítnutá - prý pro neopatrné zacházení.
Marne jsem namitala, že jsou nekvalitní, když po několika(3) nošení se udělala díra mezi nohama a pořizovací ceny je vysoká.
Požadovala jsem výměnu zboží a nebo opravu a posudek od soudního znalce.
Dnes-11.4.2019 nám byla reklamace opět zamítnutá prý jsem způsobila vadu mechanickým opotrebenim. S tímto absolutně nemůžu souhlasit a chci se bránit, leginy v této
pořizovací ceně musí být kvalitní a vydržet víc než 2 měsíce.
Freddy leginy WRUP1HF825/NO/M
Určitě výměna zboží, či adekvátní, kvalitní oprava
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.