Společnost


Madair s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#32018Neposkytnutá služba a nevrácené peníze

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.04.2019, před 6 lety

Jan Zahradníček

Znění stížnosti

Před 3 lety jsme zakoupili dárek pro svou dceru ve formě letenky na let balónem v ceně 3600 Kč. Firma nekomunikuje a do dnešního dne jsme se nebyli s ní schopni domluvit na uskutečnění letu. Navrhli jsme tedy, že jim vrátíme zakoupenou letenku a oni nám vrátí zaplacené peníze. Naslibovali, že to akceptují, avšak dodnes po několikerých výzvách toto neudělali a navíc přestali komunikovat. Zaslali jsme na firmu doporučený dopis, v němž jsme jim oznámili, že odstupujeme od smlouvy (koupě služby) a požadujeme za neuskutečněnou službu vrátit na svůj účet uhrazené peníze.
Na tuto firmu bylo podáno také hromadné trestní oznámení pro podezření z podvodu, Policie však usoudila, že k podvodu nedošlo a nedochází. Firma prodává letenky dál přes internet, jako by se nic nedělo.

https://www.balonovysvaz.cz/upozorneni-na-neseriozniho-provozovatele-vyhlidkovych-letu/


Produkt

Letenka na let horkovzdušným balónem, uhrazená předem jako dárkový poukaz


Požadované řešení

Vrácení nevyužité letenky na let balónem a vrácení peněz na účet kupujícího


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2019 09:32, před 6 lety

Pokud společnost neumožňuje spotřebitelce službu využít, porušuje smlouvu podstatným způsobem. V takovém případě má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit. Odstoupením se smlouva ruší od počátku a smluvní strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod odstoupením od smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně na adresu sídla společnosti, nejlépe s dodejkou). Nevrátí-li prodávající spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel rovněž možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.5.2019 16:52, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.