Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
10.4.2019 nám přišel e-mail od Wellness Pension Andrea, kde jsme měli zaplacený pobyt přes portál PEPA (vouchery č. PEP1956352875 a č. PEP2843768647). V e-mailu klient uvádí, že portál PEPA neplní své závazky - neplatí. Z toho důvodu nám pobyt zrušili. Ihned, tj. 10.4., jsme e-mailem požádali o vrácení prostředků - bez reakce. Urgovali jsme 11.4.2019 - opět bez reakce. Telefonicky se s klientem spojit nedá - nechali jsme tam i číslo, s tím, že automat slíbil, že se nám ihned někdo ozve - zase bez reakce. Dnes jsme e-mailem zaslali předžalobní výzvu. A zkoušíme i tento způsob. Snad se někdo ozve. Karel Vlček.
Vrácení zaplacených prostředků z důvodu zrušení pobytu ze strany klienta portálu PEPA a to na účet, ze kterého byla úhrada "pobytu" uhrazena.
|
Tweet |
Odpovědnost slevového portálu Pepa.cz se váže zásadně ke správnému vystavení voucheru, případně garanci jeho použitelnosti. Portál může vystupovat buď jako pouhý zprostředkovatel uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a obchodníkem, nebo se jako vystavitel poukázky i zaručovat za to, že voucher bude možné uplatnit. Proto je důležité věnovat pozornost obchodním podmínkám, kde se můžete dočíst více o tom, do jaké pozice se daný portál staví.
V případě platební neschopnosti slevového portálu je pro spotřebitele příznivější, pokud portál vystupuje výhradně jako zprostředkovatel. Od chvíle, kdy spotřebitel voucher obdrží, může totiž trvat na dodání zboží či poskytnutí přislíbené služby, protože uzavřenou smlouvou je vázán přímo samotný obchodník poskytující službu. Hůře jsou na tom ti, jimž slevový portál vystavuje poukázky. Smlouva mezi spotřebitelem a obchodníkem nabízejícím konkrétní zboží či služby pak vzniká až ve chvíli, kdy spotřebitel voucher uplatní a obchodník jej přijme. Do té doby neexistuje mezi spotřebitelem a obchodníkem přímý právní vztah, a vrácení marně vynaložených peněz tak může spotřebitel požadovat pouze po slevovém portálu.
Jestliže tedy v daném případě společnost poskytující pobyt převzala závazek, potom by spotřebitel měl trvat na uplatnění voucheru. V takovém případě společnost nemůže odmítnout akceptovat voucher kvůli nezaplacení faktury zprostředkovatelem.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.