Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
DOBRÝ DEN, PŘEPOSÍLÁM SVOJI KOMUNIKACI S FIRMOU Z 2.4.2019, KTERÁ OSVĚTLÍ PŘEDNĚT STÍŽNOSTI
Vážení, dne 17.9.2018 jsem u vaší společnosti objednal vyčistění dopadu, což spadá v právu pod uzavření smlouvy o dílo. Jelikož cena byla uzavřena odhadem prostřednictvím orientačního ceníku, kde byla za uvedený úkon deklarována částka 600 Kč, byli vaši pracovníci podstatné zvýšení ceny(o více jak 20%) povinni bez zbytečného odkladu oznámit. Jelikož mne vaši pracovníci Neinformovali o podstatném překročení ceny, nemáte právo
na zaplacení rozdílu v ceně. Vystavení faktury nelze považovat za to, že jste mne informovali o potřebě zvýšit cenu bez zbytečného odkladu poté, co jste tuto skutečnost zjistili. Vzhledem k tomu, že jste nesplnili informační povinnost, nenáleží vám podle § 2612 odst. 1 právo na zaplacení vyšší ceny.
Vzhledem k tomu, že se vaše společnost se tak na můj úkor obohatila, vyzývám vás v souladu s § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, k vrácení přeplatku ve výši 900 Kč na číslo účtu 372 820 843/0300, a to nejpozději do 14 dnů od doručení této výzvy.
Pan Legner, který se ZA FIRMU na tento dopis ozval tvrdil, že cenu sdělili telefonicky, což není pravda, domlouván byl po telefonu pouze termín opravy. Poté se snažil vysvětlit navýšení ceny nezahrnutím + montáž demontáž sifonu + dopravy. Závěrem mi sdělil "Zřejmě jste si orientační cenu špatně spočítal."
vyčistění odpadu v délce 4 m v kuchyňské lince
vydání přeplatku vzniklého bezdůvodným obohacením
|
Tweet |
V uvedeném případě vyčištění odpadu se jedná o uzavření tzv. smlouvy o díle. Cena za dílo, která byla sjednána při uzavírání smlouvy je pro spotřebitele i zhotovitele závazná. Navýšení ceny díla připadá v úvahu pouze v případě, že cena nebyla sjednána fixně, ale odhadem. Pro takový případ ustanovení § 2612 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, uvádí: "Zjistí-li zhotovitel po uzavření smlouvy, že cenu určenou odhadem bude třeba podstatně překročit, oznámí to objednateli bez zbytečného odkladu s odůvodněným určením nové ceny; neučiní-li to bez zbytečného odkladu poté, co potřebu zvýšení ceny zjistil, anebo zjistit měl a mohl, nemá právo na zaplacení rozdílu v ceně."
V případně soudního sporu by bylo na podnikateli, aby prokázal, že spotřebitele o potřebě zvýšení ceny řádně informoval, neprokáže-li to, pak mu soud nemůže nárok na zaplacení vyšší částky přiznat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.