Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
12.4.2019
Zakoupené jízdenky Pzeň - Praha, Praha - Plzeň.
Plánovaný odjezd 15 hodin. Cíl cesty : návštěva vážně nemocného tatínka v nemocnici v Praze - Královské Vinohrady. Návštěvní hodiny zde končí v 17.30.
28 minutové zpoždění mezinárodního expresu pro mě bylo v této konkrétní situaci nepřijatelné. Paní pokladní mi odmítla vrátit peníze. Jen tak mimochodem, již třetí týden jezdím ze stejného důvodu 5 x v týdnu Plzeň - Praha za plné jízdné s ČD. Přijde mi to nefér jednání, na návštěvě bych se zmíněným zpožděním mohla být 6 minut.
původní doklad :1167/0322-545, 1167/0332-546
Ž8dám o vrácení nevyužitého jízdného.
Č.účtu : 670100-2209418597/6210
Irena Kutnarová
irena.kutnarova@centrum.cz
|
Tweet |
Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.
Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.
A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Více informací nalezne spotřebitelka na webové adrese: https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.