Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#32039Nevrácení peněz za nevyužitou jízdenku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.04.2019, před 6 lety

Irena Kutnarová

Znění stížnosti

12.4.2019
Zakoupené jízdenky Pzeň - Praha, Praha - Plzeň.
Plánovaný odjezd 15 hodin. Cíl cesty : návštěva vážně nemocného tatínka v nemocnici v Praze - Královské Vinohrady. Návštěvní hodiny zde končí v 17.30.

28 minutové zpoždění mezinárodního expresu pro mě bylo v této konkrétní situaci nepřijatelné. Paní pokladní mi odmítla vrátit peníze. Jen tak mimochodem, již třetí týden jezdím ze stejného důvodu 5 x v týdnu Plzeň - Praha za plné jízdné s ČD. Přijde mi to nefér jednání, na návštěvě bych se zmíněným zpožděním mohla být 6 minut.


Produkt

původní doklad :1167/0322-545, 1167/0332-546


Požadované řešení

Ž8dám o vrácení nevyužitého jízdného.
Č.účtu : 670100-2209418597/6210
Irena Kutnarová
irena.kutnarova@centrum.cz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.4.2019 17:41, před 6 lety

Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.

Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.

A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.

Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.

Více informací nalezne spotřebitelka na webové adrese: https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/

Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.5.2019 14:25, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.